۲ درصد موقوفات در کشور در زمینه حوزه های علمیه است

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان زنجان ، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ظهر پنجشنبه در همایش وقف و حوزه‌های علمیه در استان زنجان، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام جبهه‌ها پای‌کار بوده و حرکت‌های خوبی را انجام داده است.

وی اظهار کرد: در تمام عرصه‌ها روحانیون، طلاب و علما مظلوم واقع می‌شوند و این مظلومیت است که دشمن اجازه نمی‌دهد روحانیون نقش خود رانشان بدهند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۱۷۰ شبکه ماهواره ای تبلیغاتی برعلیه اسلام و روحانیون و علما شکل‌گرفته و آسیب‌های آن به خود روحانیون برمی‌گردد و این است که نقش‌آفرینی خودمان را به خوبی بیان نکردیم.

شرفخانی بابیان اینکه باید روحانیون نقش خود را به خوبی باید ایفا کنند، گفت: باید روحانیون نقش خود را جامعه به خوبی بیان کنند.

وی بابیان اینکه در هر استان هر روحانی باید یک وقف انجام دهد، افزود: متأسفانه این موقوفات کم است و تنها در استان مازندران ۷۲۴ عالم و روحانی واقف داریم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه وقف روحانیون و علما بیان نمی‌شود، افزود: بیان نکردن موقوفات روحانیون ظلم در حق علما است.

شرفخانی با تأکید بر اینکه علما نقش مؤثری در ترویج فرهنگ وقف داشتند، گفت: ۶۰۰ رساله در موضوع وقف توسط علما نوشته‌شده و بیش از ۴ هزار کتاب تألیفی مربوط به وقف داریم و این در حالی است که موضوع وقف همیشه بیشترین سؤالات را به خود اختصاص داده است و این کتاب‌ها پاسخگوی آنها هستند.

وی افزود: باید نقش علما و روحانیون را در عرصه وقف به خوبی بیان کنیم درحالی‌که روحانیون در تمام عرصه‌ها وقف دارند ولی این امر به خوبی در جامعه عنوان نمی‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه بیشتر علما بیشتر وقف خود را برای حفظ دین و حوزه‌های علمیه داشتند، ادامه داد: روحانیون سنت وقف را احیاء کردند و امروز هم این مهم باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

شرفخانی بابیان اینکه امروز کمتر از ۲ درصد موقوفات در سطح کشور برای حوزه‌های علمیه است، گفت: درآمد موقوفات در این حوزه کمتر از یک درصد است و باید با برنامه‌ریزی وقف در حوزه‌های علمیه تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه