یادداشت شخصصی- من آرامم

در دیداری که چند ماه پیش شهید «علی خوش‌لفظ» بارهبر معظم انقلاب داشت، از ایشان در مورد جریانات تلخ و اخبار اختلاس‌ها و بی‌معرفتی‌هایبرخی مسئولان سؤالی کرده بود. رهبر به ایشان فرمود: «آرام باشید. این چیزهایی کهشما می‌بینید، اینها حوادث طبیعی یک راه دشوار به سمت قله است. هیچ انتظار نبایدداشت که اگر ما می‌خواهیم برویم به قلۀ توچال یا قلۀ دماوند، در راه چاله نباشد.

سنگ نباشد، باد نباشد، دود نباشد، گاز نباشد. مگر می‌شود؟ اما داریم می‌رویم. داریم می‌رویم؛ عمده این است. اصلاً نگران نباشید. این حوادث وجود دارد. اگر این حوادث نبود، باید تعجب می‌کردید».بعد ایشان در مورد اهمیت کار فرهنگی در عرصۀ انقلاب تذکرات جالبی دادند که بخشی از آن این است: «یک لشکر فرهنگی، یک جبهۀ فرهنگی، حمله کرده به انقلاب و به نظام جمهوری اسلامی؛ یک عده هم جانانه دارند از آن دفاع می‌کنند؛ جانانه دفاع می‌کنند؛ همین کتاب‌ها؛ همین نوشته‌ها. علت اینکه می‌بینید من این‌قدر به شاعر انقلاب و به نویسندۀ انقلاب ارادت دارم و قلباً علاقه دارم، علتش این است؛ چون می‌بینم اینها دارند چه کار می‌کنند؛ چون می‌بینم در مقابلشان چه کسی ایستاده و چه کسانی ایستاده‌اند و چه کار دارد می‌کنند. این را من دارم می‌بینم؛و می‌بینم که یک عده‌ای سینه چاک ایستاده‌اند. شما راه هم که می‌روید، دارید مبارزه می‌کنید؛ شما، امثال شما آقای خوش‌لفظ!… یعنی شماها همین‌طور که دارید راه می‌روید، نفس می‌کشید، حرف می‌زنید، اظهار وجود می‌کنید، این خودش مبارزه است؛ این خودش دفاع است؛ یک دفاع فرهنگی است. این آقایان که شعر می‌گویند، کتاب می‌نویسند، کتاب منتشر می‌کنند، کارهای گوناگون فرهنگی می‌کنند ـ [مثل] تحقیقات فرهنگی ـ اینها همه سینه سپر کردن است. تقریباً چهل سال از انقلاب گذشته. توقع بوده که دیگر اینها نباشند، اما شما می‌بینید دارد رویِش پشت سرِ رویِش جلو می‌آید. اینها شوخی است؟»

رهبر معظم انقلاب در مورد نگرانی برخی از افراد دلسوز انقلاب بابت اخبار ناراحت‌کنندۀ کارشکنی‌ها و برخی تبانی‌ها و کم‌مسئولیتی‌های مدیران فرمودند: «من راحتم. من دارم حرکت می‌کنم. من دارم حرکت را می‌بینم. برای من روشن است که دارد چه اتفاقی در کشور می‌افتد. بله، البته دشمنی هست؛ مخالفت هست. اگر نبود باید تعجب می‌کردیم. گروه‌هایی هستند «سازمان یافته» برای ضربه زدن از روزنۀ فرهنگ؛ از روزنۀ هنر؛ با هم ارتباط دارند، پول خرج می‌کنند. پول می‌گیرند، خیانت می‌کنند. خیانت می‌کنند، پست فطرتی نشان می‌دهند ـ از این کارها همه‌[شان] دارند می‌کنند ـ برای اینکه یک جوری نگذارند این انقلاب حرکت بکند. انقلاب هم دارد حرکت می‌کند؛ سینه‌اش را سپر کرده. آمریکایی‌ها اقرار می‌کنند به شکست. صهیونیست‌ها اقرار می‌کنند به شکست. آنهایی هم که احمق‌تر از این هستند که اقرار کنند ـ مثل سعودی‌ها و مانند اینها… چون مغرورند، احمق‌اند ـ اقرار نمی‌کنند، اما در دلشان اقرار می‌کنند. این است قضیه، نخیر! هیچ نگران نباشید!»

رهبر همچنین از آثار عجیب انقلاب در منطقه و جهان و برکات آن گفتند و فرمودند: «خانواده‌های شهدا گاهی می‌آیند اینجا پیش من. اصلاً زبان انسان قاصر است از اینکه این حالتی را که اینها دارد، توصیف کند. زن نسبتاً جوان که فرزند جوان‌تر از خودش رفته جبهه و در سوریه شهید شده، آمده و با یک شهامتی حرف می‌زند و با یک گذشتی حرف می‌زند! خب می‌دانید، حالا با وضع دوران دفاع مقدس هم فرق دارد، آنجا صدای توپ دشمن را همه می‌شنفتند، اینجا صدای توپ را فقط گوش‌های شنوا می‌شنودند؛ همه نمی‌شنوند. در عین حال در یک چنین شرایطی، این مادر، این همسر، این پدر [جوانشان را می‌فرستند]… چند روز پیش از این، یک عده‌ای از آنها اینجا بودند. من اسم یک خانواده‌ای را آوردم، پدر خانواده‌ی [آمد]، دیدم یک مردی آمد جوان ـ خودش جوان بود. شاید مثلاً چهل و چند سال یا چهل و دو سه سال ـ این جوانش را، پسرش را [فرستاده بود]. گفتم: پسر بزرگت بود؟ گفت: بله. پسر بزرگِ جوانِ مثل گُل را فرستده سوریه! اینها مهم است؛ چیزهای عجیبی است. این انقلاب یک چیز عجیبی است؛ حتی شماها هم که رفته‌اید در دلش و آن جور کار کرده‌اید، هنوز به آن اعماق و ریزه‌کاری‌هایش نرسیده‌اید. ما که بیشتر از شما نرسیده‌ایم. خیلی این انقلاب چیز عجیبی است! این برای ارباب‌های دنیا حالا‌ حالاها دردسرها خواهد داشت.این اول کار است الآن».

این سخنان رهبر دلگرم‌کننده و آرامش‌بخش است؛ مخصوصاً دو سه خط آخر را یک بار دیگر بخوانید. این انقلاب چیز عجیبی است و حالا حالاها دارد در میان مردم جهان موج می‌اندازد. این انقلاب فرمانش دست یکی دو نفر نیست که بتوانند با کارشکنی منحرفش کنند. به هر حال ما انسان‌ها معمولاً قدر داشته‌های خود را نمی‌دانیم، اما استثنائاً در مورد انقلاب باید حواسمان بیشتر باشد و قدر این برکت آسمانی و لطف الهی را بیشتر بدانیم.

پی‌نوشت:
علی خوش‌لفظ ازجانبازان جنگ تحمیلی بود که در آخر آذر امسال به درجۀ رفیع شهادت رسید. اطلاعاتبیشتری از ایشان در داخل نشریه موجود است که می‌توانید ملاحظه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه