پيامبر اكرم(ص) براي مسلمانان اسوه حسنه است

حجت الاسلام احمد شرفخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در شاديانه جشن ميلاد پيامبر اكرم و امام جعفر صادق(ع) كه در آستان مقدس علي ابن باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان برگزار شد، به آسيب هاي محبت داشتن به امام و پيامبر اشاره كرد و گفت: برخي از ما امام و پيامبر را خود خواهانه دوست داريم و امامي را دوست داريم كه به ما ضربه نزند و خلاف نفس ما نباشد.

وي، از فراموش كردن امام و دوست داشتن مقطعي امام به عنوان دومين آسيب محبت داشتن به امام و رسول خدا، نام برد و افزود: برخي از ما تنها در زمان بيماري و مشكلات زندگي به ياد خدا و امام و پيامبر خود هستيم.

وی اضافه کرد: این گونه افراد بعد از اينكه بيماري و مشكلات زندگي آنها حل و فصل شود، بلافاصله خدا و پيامبر خدا و امام خود را فراموش مي‌كنند و تنها در يك مقطع از زمان خاص به ياد خدا و پيامبر خدا و امام خود خواهند بود.

حجت الاسلام شرفخاني، ادامه داد: متأسفانه محبت ما نسبت به پيامبر و ائمه اطهار(ع) حركت آفرين نيست و ما را وادار به حركت نمي كند و اين يكي ديگر از آسيب هايي است كه گوياي اين است كه ما تنها در مقطعي از زمان كه احساس نياز به پيامبر و ائمه اطهار(ع) داريم به يادشان هستيم.

وي افزود: امام جعفر صادق(ع) مي فرمايد، هركس برادر من حضرت سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) را در مشهد اردهال زيارت كند، مانند اين است كه امام حسين(ع) را زيارت كرده است و زيارت امام حسين برابر با بهشتي شدن است، از اين رو برخي تصور مي كنند با عزاداري براي ائمه و يا شادي براي آنها بهشتي هستند و هيچ كار ديگري ندارند.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه، گفت: ائمه اطهار(ع) و پيامبر اكرم(ص) آمدند تا حكم خدا را در جامعه جاري و ساري كنند، دست ما را بگيرند و به مقصد برسانند و ما را سعادتمند كنند.

وي با تأكيد بر درك نقش پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) براي رسيدن به سعادت، گفت: تنها نبايد به بيان فضائل پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و درك آنها بسنده كرد، بلكه بايد از سيره آنها نيز استفاده كرد؛ زیرا پيامبر اكرم(ص) براي ما يك اسوه حسنه است.

حجت الاسلام شرفخاني، يادآور شد: برخي تصورشان اين است كه پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) داراي جايگاهي دست نيافتني هستند، از اين رو در ذهن خود آنها را شخصيت رويايي و دست نيافتني مي دانيم كه نمي توان به طرف آنها رفت تا آنها الگوي زندگي باشند که اين تفكر بزرگترين آسيب است.

لازم به ذكر است، حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) برادر حضرت امام صادق(ع) در سال 113 هجری قمری به دعوت اهالی ‹‹فين کاشان›› از طرف پدر بزرگوارش برای ترويج دين اسلام به ايران ماموريت يافت و بعد از سه سال تلاش و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از يارانش در 27 جمادی الثانی سال 116 هجری قمری مصادف با مهرماه حدود 55 سال پس از واقعه کربلا در خطه ‹‹اردهال کاشان›› شهيد شد.

آستان مقدس حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال در 45 كيلومتري جنوب غربي شهرستان كاشان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه