مراسم شصتمین سال جایزه البرز

  • مراسم شصتمین سال جایزه البرز (ویژه دانش‌آموزان) امروز ۱۵ آبان‌ماه همراه با تجلیل از برترین دانش‌آموزان سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ومسولان فرهنگی برگزار شد.

جایزه البرز جایزه‌ای است با پیشینه ۶۰ ساله که توسط زنده یاد حسین علی البرز بنیان گذاری شده و در طول بیش از نیم قرنی که از عمر این جایزه می‌گذرد چندین هزار نفر از برترین‌های علمی کشور را شناسایی کرده و با اعطای جایزه البرز آن‌ها را تشویق کرده است.

در سال جاری که مقارن با شصتمین سال جایزه البرز است بنیاد فرهنگی البرز طی دو همایش علمی جداگانه از برترین‌های علمی کشور تقدیر به عمل آمده است، یک برنامه برنامه‌ی همایش علمی نخبگان بود که در نیمه اول سال جاری برگزار شد و طی آن از دانشجویان، مخترعان، حوزویان و دانشمند برتر سراسر کشور با اعطای جایزه البرز تجلیل شد.

همایش ملی دانش آموزی معمولا در نیمه آبان ماه هر سال برگزار می‌شود و در مراسم امروز از ۴۷ نفر از دانش آموزان برتر سراسر کشور که در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ در پایه نهم و دوازدهم از مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم تحصیل کرده اند تقدیر شد.

از شاخه نظری و رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم و معارف اسلامی و علوم انسانی و همچنین در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دانش آموزان برتر انتخاب شده اند.

در مقطع متوسطه اول از سراسر کشور افرادی حضور داشته اند که برای انتخاب در این جایزه ثبت نام کرده بودند که بالغ بر هزار و پانصد و پنجاه نفر در فراخوان جایزه البرز با شرایط سخت گیرانه‌ای که برای ورود وجود داشت من جمله معدل ۲۰ در سه اخیر تحصیلی خود داشته باشند، بنیاد برای انتخاب افراد برتر علاوه بر شرط معدل به دیگر شاخص‌های علمی دانش آموزان و پژوهشی آن‌ها همانند تالیف کتاب، تالیف مقاله، کسب مقامات علمی در المپیاد‌ها و مسابقه‌های جهانی و کشوری، فعالیت‌های اجتماعی، ورزشی، قرآنی، مسابقات فرهنگی و هنری و… توجه و نمره گذاری شده است.

نفراتی برگزیده جایزه البرز شده اند که توانسته اند از مجموعه‌ی این شاخص‌ها امتیاز‌های لازم را کسب کنند و امروز برنده‌ی جایزه‌ی البرز دانش آموزی شوند به امید اینکه در سال‌های آینده همین دانش آموزان بتوانند جایزه‌ی البرز را در بخش دانشجویان و سال‌های بعد هم در بخش دانشمندان ایم جایزه را کسب کنند.

جایزه البرز، جایزه‌ای است که در حال حاضر در کشورمان بسیاری از مسئولین تراز اول کشوری در روزگار دانش آموزی و نوجوانی و برخی دانشجویی خودشان این جایزه را دریافت کرده اند و معتقد هستند این جایزه نقش مهمی را در پیشبرد مسیر علمی آن‌ها داشته است.

گفتنی است در سال جاری مبلغ نقدی جایزه البرز که تماما از محل وقف ماندگار زنده البرز تامین می‌شود مجموعا بیش از ۶ میلیارد تومان بود که در دو مراسم نخبگان در ابتدای سال و دانش آموزی در مراسم امروز تقدیم افراد منتخب می‌شود.

در مراسم امروز برای دانش آموزان مقطع متوسطه‌ی اول هر نفر ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی و در مقطع متوسطه دوم هر نفر ۳۰ میلیون تومان به همراه گواهی جایزه البرز تقدیم این دانش آموزان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه