مبلغین برای رفع آسیب های اجتماعی در خط مقدم هستند /دشمن برای ایجاد اختلاف بین نسل جوان با روحانیت برنامه دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شرفخانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به حضور مبلغین در امامزادگان برای تبلیغ و رفع آسیب‌های اجتماعی، گفت: آستان مقدس و بقاء متبرکه، ظرفیت بی‌نظیر فرهنگی برای رفع آسیب‌های اجتماعی هستند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تأکید کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروز، زائران و مسافران قابل‌توجهی در آستان مقدس امامزادگان، حضور پیدا می‌کنند، سازمان اوقاف و امور خیریه،لازم بود از فرصتِ حضور مردم، برای ارتقاء فرهنگ و مبانی دینی و مسائل شرعی نهایت استفاده را ببرد.

وی عنوان کرد: برای همین منظور، موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی در دستور کار مسئولین سازمان فرهنگی اوقاف قرار گرفت، برای تحقق این امر، از ابزار مختلف و جذاب که مردم و نوجوانان بتوانند از این ابزار، محتوای قابل‌استفاده را برداشت کنند و بتوانیم تلنگرهای لازم را بزنیم تا در کشور آسیب‌های اجتماعی کمتر شود، بکار گرفته شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شرفخانی اظهار داشت: یکی از آسیب‌ها، بحث خانواده است و برای این منظور بحث مشاوره برای آن در نظر گرفتیم، یکی دیگر از آسیب‌ها، موضوع رسانه است، برای این مسئله ضرورت دارد، بحث سواد رسانه در نظر بگیریم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ایام فصول سال و عید نوروز فرصت تبلیغی و ترویجی برای رفع آسیب‌های اجتماعی است؛ برای بهتر شدن فعالیت‌ها، لازم است در بحث آسیب‌ها ابتدا به مردم آگاهی داد تا آسیب‌ها را خودشان بشناسند و در مرحله بعد، با مشاوره لازم و به‌موقع، اقدامات ضروری را برای رفع آن به‌کارگیرند.

وی گفت: برای آگاهی دادن به مردم در مورد آسیب‌های اجتماعی، لازم است، ارتقاء علمی داشته باشیم و درعین‌حال، ارتباط بین روحانیت و جوانان بدون واسطه اتفاق بیفتد و قطعاً با حضور روحانیون و مبلغان توانمند و متخصص در موضوعات مختلف، باعث تقویت ارتباط با مردم و نسل جوان خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شرفخانی تأکید کرد: ایجاد تفرقه و اختلاف و فاصله انداختن نسل جوان و جامعه با روحانیت، مسئله مهم هست که دشمن برای آن برنامه‌ریزی کرده است، اما این فعالیت‌ها در امامزادگان، باعث می‌شود مردم، خانواده‌ها و جوانان از نزدیک باکار تخصصی و عملکرد مبلغین آشنا شوند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: اگر روحانیت در مباحث آسیب‌های اجتماعی ورود کرده برای سلامت روحی و جسمی جامعه است. طلبه‌ها دنبال این هستند فاصله بین حوزه و جامعه را کمتر و آسیب‌های اجتماعی را رفع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه