فعالیت موکب‌های اوقاف ۳ تا ۵ روز بعد از اربعین ادامه دارد

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از وظایف سازمان اوقاف را اجرای امینانه نیات واقفان دانست و اظهار کرد: بیشتر فعالیت‌های این سازمان در اربعین بر اساس مشارکت‌های مردمی و اجرای نیات واقفان بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۴ موکب برای این ایام از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه طراحی‌شده بود، افزود: این موکب‌ها تا سه روز و برخی نقاط حتی تا پنج روز بعد از اربعین حسینی(ع) به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه درزمینهٔ اسکان، پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی هم در سطح امامزادگان در مسیر منتهی به مرزها و هم در عراق فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است، تصریح کرد: درزمینهٔ اسکان هر شب تعداد قابل‌توجهی از زائران اربعین حسینی (ع) بهره‌مند می‌شوند.

وی معرفت افزایی و ترویج زیارت با معرفت را مهم‌ترین فعالیت اوقاف و امور خیریه در کنار تمام فعالیت‌های دیگر عنوان و خاطرنشان کرد: ۲۰۳ مبلغ نیز از حوزه علمیه قم به این مراسم اعزام شدند و برنامه‌هایی همانند اقامه نماز، پاسخ به سؤالات شرعی و همچنین گفتمان‌های دینی برپا شد.

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به توزیع محصولات فرهنگی در طول این ایام در بین زائران، ادامه داد: این برنامه با استقبال خوبی مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه