شاخصه ولایت طاغوت، ظلم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، احمد شرفخانی در گفتگوی ویژه قرآنی با موضوع ظلم ستیزی در قرآن و روایات گفت:: در قرآن ۲۹۰ آیه درباره ظلم ستیزی و ستمکاری آمده است این آیات به سه قسمت ظلم به خدا، ظلم به خود و نفس انسان و ظلم به دیگران تقسیم می‌شود.
وی ادامه داد: ظلم به خدا یعنی اینکه انسان دروغ به ذات خدا ببندد و برای خدا شرک در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه بدترین و بزرگترین ظلم، شرک است گفت:: بزرگترین ظلم شریک قرار دادن برای خداست و همچنین تکذیب آیات و شکستن حریم خدا از جمله بزرگترین ظلم‌ها است.
شرف خانی افزود: ظلم به دیگران صرفا به معنای انسان نیست بلکه ظلم به تمام موجودات مانند حیوانات، گیاهان و … است.
وی با اشاره به اینکه ظلم به دیگران حق الناس است افزود: خداوند سه حریم جان، مال و آبرو برای انسان قائل است اگر کسی در این سه تخطی کند ظلم کرده است.
کارشناس دینی گفت:: از بین ظلم‌ها ظلم عقیدتی بالاترین است، زیرا اگر انگیزه و فکرت ظلم کردن باشد بالاترین ظلم محسوب می‌شود، امیر المومنین حضرت علی (ع) می‌گویند ما سه ظلم داریم که برخی از آن‌ها را خدا می‌بخشد و برخی که ظلم به دیگران است بخشیده نمی‌شود.
وی ادامه داد: محور جریان حق و امتحان عالم هستی بر محور حق و باطل است که باید در دو مسیر توحید و ولایت الله و اولیا قرار گیرد.
شرف خانی تصریح کرد: در عرصه اجتماعی مهمترین شاخص ولایت الله اصل عدل و ظلم است که در ولایت طاغوت اصل حکومت استکبار، ظلم است.
وی گفت:: در حکومتی که عدالت صورت گیرد ظلم ستیزی اتفاق می‌افتد در حکومت اسلامی نباید اجازه دهیم ظلم صورت گیرد امروز شاخصه اصلی حکومت اسلامی عدالت است و اگر این امر محقق نشود ظلم صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: امروزه در جامعه ظلم‌هایی صورت می‌گیرد که اگر این ظلم‌ها در ولایت طاغوت باشد هدف آن ظلم و استکبار است، اما اگر در حکومت اسلامی صورت گیرد بخاطر نفسیات است.
کارشناس دینی ادامه داد: در تمدن غربی که همه به دنبال سود هستند انسان، حیوان و حریم انسانی ارزشی ندارد این حکومت، حکومت طاغوت است و هدف آن ظلم است، اما در حکومت اسلامی اگر ظلمی صورت گیرد اگر سکوت شود بزرگترین و بالاترین ظلم در مقابل ظلم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه