ساختار اقتصاد مقاومتی باید مردمی باشد

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین بهره برداری از “بزرگترین مرکز پرورش و تولید منابع ژنی گوسفند افشاری کشور”اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بهره‌وری بیشتر از موقوفات اقدامات متعددی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نخستین گام برای تحقق منویات مقام معظم رهبری بهره‌وری بیشتر از موقوفات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: افزایش بهره‌وری موقوفات گامی موثر در تحقق شعار سال بوده و می‌تواند در زمینه تولید ملی تحقق پیدا کند، به نحوی که بهره‌وری موقوفات را به سمتی ببریم که تولید ملی نتیجه این امر باشد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه توسعه موقوفات در امر بهره‌وری بیشتر از آنها موثر خواهد بود، اضافه کرد: خوشبختانه در این زمینه اقدامات موثری در استان انجام شده است.

شرفخانی با بیان اینکه ساختار اقتصاد مقاومتی با مردم است، چرا که دولت مرتب عوض می‌شود، گفت: باید به توجه به ظرفیت‌ها در این زمینه تلاش کنیم.

وی گفت: ما نیاز به علم و تولید نرم‌افزار داریم و سرمایه‌گذاری تنها این نباشد که ساختمان‌سازی کنیم، بلکه باید این امر در موضوعات علمی نیز اجرایی شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز دو جنگ مهم اقتصادی و جنگ نرم را در پیش رو داریم و در مقابل جنگ نرم نیاز به کار جهادی داریم.

شرفخانی با بیان اینکه امروز اگر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نامگذاری شده است، به علت برنامه‌های تاثیرگذاری است که در استان زنجان انجام شده است، افزود: اما تاثیرگذاری این موضوعات به این علت بوده که کارها به صورت مردمی انجام شده است.

وی در ادامه به موضوع مهم ترویج سنت حسنه وقف نیز اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه از ظرفیت استان‌های مختلف استفاده شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به احیای موقوفات بسیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در چند سال اخیر موقوفات و امر مشارکت مردم در این بخش افزایش بسزایی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه