راه‌اندازی درمانگاه خیریه بیماران مادرزادی در زاهدان

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خيريه کشور گفت: به زودي يک درمانگاه خيريه بيماران مادرزادي در استان سيستان و بلوچستان راه‌اندازي مي شود.
به نقل از روابط عمومي دفتر امام جمعه زاهدان، آيت الله مصطفي محامي نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در ديدار با حجت الاسلام احمد شرفخاني،

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف وامور خيريه کشور اظهار داشت: در استان سيستان و بلوچستان بايد در زمينه فرهنگ سازي وقف اقداماتي انجام شود تا اين امر مهم در استان با توجه به نيازهاي موجود به يک فرهنگ تبديل شود.

 

وي افزود: بايد از استان‌هاي ديگر نيز براي پيشرفت کمک گرفته شود و به صورت خاص در زمينه وقف ديني تلاش شود.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تاکيد کرد: در اقدامات، بايد در شروع کار ارگان‌هاي مرتبط را سهيم کرد و از آنان نيز کمک گرفت تا کار راه بيفتد.
آيت الله محامي بيان داشت: در استان سيستان و بلوچستان پول وارد مي‌شود اما مديريت درست براي هزينه آن صورت نمي‌گيرد.
وي تصريح کرد: اگر ظرفيت‌هاي استان سيستان و بلوچستان به درستي احصاء مي‌شد و با توجه به اين ظرفيت‌ها، هزينه و برنامه ريزي درست انجام مي‌شد اکنون شاهد پيشرفت‌هاي بهتري در استان بوديم.
حجت الاسلام احمد شرفخاني،رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف وامور خيريه کشور نيز در اين جلسه اظهار داشت: در زمينه درمان تلاش هست تا اقدامات خوبي براي اين استان صورت بگيرد که در همين راستا قرار است به زودي يک درمانگاه بيماران مادر زادي نيز در استان راه اندازي شود.
وي افزود: براي بحث توسعه درمانگاه خيريه «شميم يار» نيز که در مسجد حضرت خديجه کبري (س) زاهدان قرار دارد، تصميماتي گرفته شود تا توسعه پيدا کند.
رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف وامور خيريه تاکيد کرد: براي استان سيستان و بلوچستان نياز است تا از چند استان ديگر نيز به عنوان معين کمک گرفته شود.
شرفخاني تاکيد کرد: در سيستان و بلوچستان ما ۵ هزار موقوفه انتفاعي در سازمان ثبت داريم که ناچيز است و توان اقدام مناسب را از ما سلب کرده است.
وي ادامه داد: ما ۴۲ وقف جديد از ابتداي امسال در استان سيستان و بلوچستان داشته‌ايم که انتفاعي است که همچنان نيز نسبت به متوسط کشور آمار پاييني است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه