دینداری در عصر غیبت بسیار مشکل است

حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، عصر امروز در برنامه عطر عاشقی که در امام زاده شعیب(ع) شهرری برگزار شد درباره راز غیبت و طولانی بودن عمر امام زمان(عج)، گفت: خداوند در آیه 14 سوره عنکبوت می‌فرماید: حضرت نوح(ع) 950 سال به امر تبلیغ پرداخت.

وی افزود: همچنین خداوند در آیات الهی به این نکته که برخی معتقدند حضرت عیسی(ع) به صلیب کشیده شد و به قتل رسید، اشاره دارد در حالی که در آیات دیگر به زنده بودن ایشان تاکید می‌کند.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: حضرت یونس(ع) در میان قومش به تبلیغ دین پرداخت و زمانی که مشاهده کرد افراد کمی هدایت شده‌اند قوم خود را ترک گفت و به اذن الهی در شکم نهنگ جای گرفت بنابراین خداوند قادر می‌تواند جان انسان را در شکم نهنگ نیز حفظ کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: خداوند عمر حضرت خضر(ع) را طولانی کرد تا امروز کسی بر عمر طولانی امام زمان(ع) ایراد وارد نکند و این پاسخ عملی خداوند به پاسخ‌های مردم نسبت به امام زمان(عج) است بنابراین مرگ و حیات انسان تنها به دست اوست.

وی درباره حیات امام زمان(عج)، گفت: به اذن و اراده الهی زمین هرگز خالی از حجت باقی نمی‌ماند زیرا اگر چنین شود هر آنچه در باطن و آشکار عالم هستی است نابود می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی در خصوص اینکه در روایات متعدد به غیبت کبری و صغری حضرت اشاره شده است، عنوان کرد: دین و دینداری در دوران غیبت کبری بسیار مشکل است و سختی به هر میزان به لحظه ظهور نزدیک‌تر شود طاقت فرسا‌ و دشوارتر می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: امام، حجت الهی بر روی زمین است، دادگستر و عدالت‌گستر واقعی امام معصوم است.

وی با تاکید بر اینکه امر ظهور محقق نمی‌شود مگر آن که مردم آمادگی لازم را برای امر فرج کسب کرده باشند، گفت: جامعه باید آمادگی پذیرش حضرت را داشته باشد، تا خداوند امر فرج را محقق کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه