حکم امام خمینی(ره) درباره زمینهای وقفی واگذار شده دراصلاحات ارضی/گفتکو باحجت الاسلام شرفخانی

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویادرباره توجه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به املاک موقوفه اظهار کرد: باید مثل امام خمینی (ره) نسبت به املاک موقوفه حساس باشیم؛ امام خمینی (ره) پس از 73 روز از انقلاب اسلامی فتوا دادند که تمام اسناد زمینهای وقفی که در اصلاحات ارضی به‌صورت ملکی به مردم واگذار شده بود، باطل و باید به حالت وقفی خود بازگردد و عمل به وقف انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در همان زمان افراد مختلفی محضر امام خمینی (ره) آمدند و گفتند در حال حاضر چنین کاری مناسب نیست و دلیلشان این بود که این فتوا بر علیه مردم بوده اما امام خمینی (ره) فرمودند که این وقف است و نمی‌توانم از حق و حقوق موقوفات بگذرم.

پایمال شدن حقوق موقوفات در توسعه شهری

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره پایمال شدن حقوق موقوفات در توسعه شهری گفت: دیده شده در توسعه شهری زمانیکه به یک ملک وقفی می‌رسند به جای اینکه حساسیت نسبت به آن ملک بیشتر شود، به‌راحتی از کنار آن ملک موقوفه عبور می‌کنند.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی، وکیل یا امین موقوفات است، تصریح کرد: افرادی که حقوق موقوفات را پایمال می‌کنند، حقوق واقف و موقوف‌علیهم یعنی بهره‌مندان آن وقف را غصب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشور باید فتاوای مقام معظم رهبری نسبت به وقف را مطالعه کنند تا خودشان را مدیون مردم نکنند، تاکید کرد: توجه نکردن به حقوق موقوفات در توسعه شهری هم از طرف دستگاه‌های حاکمیتی و هم از طرف مردم اتفاق می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه