جنگ قرن ما جنگ رسانه است / امروز ما اگر هستیم به نام امام(ره) زنده هستیم / حکم وقف حکم الهی است

حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در مراسم ضیافت اندیشه اصحاب رسانه گلستان در چله انقلاب اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و شبهای قدر اظهار کرد؛ امروز بیماری افسردگی به سرعت گریبانگیرتمام مردم جهان شده و یک موضوع بسیار جدّی قلمداد می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: در گذشته این بیماری در سطح کشور های پیشرفته و کشور های توسعه یافته مطرح نبود ولی امروز یک بیماری شده که نه تنها این کشور ها با آن درگیر هستند بلکه کشور های در حال توسعه هم به آن دچار شده و با آن دست و پنجه نرم می کنند.
حجة الاسلام شرفخانی با اشاره به ریشه بیماری افسردگی بیان کرد: این بیماری زمانی به وجود می آید که افکاری منفی و منفی اندیشی جای مثبت اندیشی را می گیرد. کسانی که این بیماری را دارند نکاتی مثبتی که در زندگی خود دارند را نمی بینند و همیشه در فکر خود افکار منفی را پرورش می دهند و با این افکار کلنجار می روند.
وی خاطر نشان کرد: امروزه وقتی روند رسانه از تحت سیطره حکومتی خارج شد و نهاد های مردم نهادی(ngo) شد نگاه منفی نگری اوج گرفت و از مثبت اندیشی در جامعه دوری جستند.
مدیر مسئول سایت راسخون با بیان اینکه امروز ژورنالیست های ما به سمت منفی گری می روند ابراز کرد: امروز ما به خوبی احساس کرده ایم که تمام تیترهای ما منفی شده است. در کشوری که امنیت کامل وجود دارد گاهی فضای رقم می خورد و رسانه ها طوری طراحی و وانمود می کنند که گویی هیچ امنیتی در کار نیست.
جنگ قرن ما جنگ رسانه است
معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه کشور افزود: در رسانه نباید نگاه مثبت صرف و یا منفی صرف داشته باشیم باید هر دو را در کنار هم داشته باشیم. امروز جنگ قرن ما جنگ رسانه است.
وی متذکر شد: در آینده نزدیک حاکمیت ها جایشان را به رسانه خواهند داد به طور مثال فردا شهرداری برای شهری وجود نخواهد داشت. این دیوار ها از بین خواهد رفت تمام این مدیریت ها ساختارش عوض خواهد شد.
این مقام مسئول اندیشه های حضرت امام(ره) را قابل استفاده در زندگی امروز دانست و اظهار کرد: امروز پشتوانه بسیاری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دست دشمنان ماست و آنها هستند که مردم را هدایت می کنند و این امر نگران کننده است.
شرفخانی با اشاره به اینکه کار رسانه فقط شهر و استانی نیست بیان کرد: نباید کارمان را فقط استان و کشور ببینیم اگر این طور باشد ما در اشتباه صرف سیر می کنیم. نگاهمان را از منطقه ای بودن و شهری بودن باید خارج کنیم نگاه باید بین المللی باشد.
امروز ما اگر هستیم به نام امام(ره) زنده هستیم
معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این مطلب اذعان داشت: و حتی اسلام امروز به نام امام(ره) زنده است. باید عرصه رسانه را به سمتی ببریم تا اندیشه های امام را بتوانیم جهانی کنیم.
وی انتشار برخی از اخبار را حرام دانست و تاکید کرد: یک خبرنگار باید رسالت خودش را بداند و هر خبری را رسانه ای نکند. نگاه رسانه اگر جهانی باشد نوشته و نوع مصاحبه ها متفاوت خواهد شد. باید به جهان نگاه کنیم.
اندیشه وقف و حکم وقف حکم الهی است
حجة الاسلام شرفخانی با شاره به اهمیت وقف تصریح کرد: بزرگترین کشور های اروپایی پشتوانه اش وقف بوده است آنها از ما وقف را یاد گرفته اند، باید فرهنگ وقف نهادینه شود.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد بیمارستان کشور های ما موقوفه هستند خاطر نشان کرد: سالانه بیش از ۷۰ خانوار را تحت پوشش وقف قرار داده ایم و میلیونها نفر را مستقیماً تحت پوشش وقف قرار داده ایم، اینها همه از برکات وقف است.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه کشور در پایان بیان کرد: نقد سازنده می تواند عامل پیشرفت باشد اگر می خواهید نقد کنید در مقابل آن پیشنهاد هایی هم ذکر شود.نقد خیلی راحت است ولی باید پیشنهاد هم برای پیشرفت کار داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه