ثبت ۴۵ میلیون بار بازدید از امامزادگان کشور در نوروز ۹۷ / اسکان نوروزی ۴ میلیون و۲۰۰ هزار زائر در اماکن اقامتی بقاع متبرکه

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام پایان موفق طرح آرامش بهاری سال ۹۷ و قدردانی از تلاش تمامی دست‌اندر کاران این طرح درباره آمار نهایی تعداد زائران و بازدیدکنندگان از بقاع متبرکه وامامزادگان در ایام نوروز اظهار کرد: براساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه جامع مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور از ابتدا تا پایان ایام تعطیلات نوروز امسال بیش از 45 میلیون نفر بار زیارت و بازدید نوروزی از اماکن متبرکه وامامزادگان کشور ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 40 میلیون نفر بار زیارت از امامزادگان در ایام نوروز انجام گرفته بود که این نشان‌دهنده رشد 5 میلیونی در سال 97 است، تصریح کرد: سازمان اوقاف با اجرای ویژه‌برنامه طرح نوروزی آرامش بهاری یکی از دستگاه‌های فرهنگی فعال در ایام نوروز بود که ظرفیت لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی و ارائه خدمات گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اقامتی فراهم کرد.

معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه 2 هزار و 700 امامزاده از ۲۷ اسفند 96 ، میزبان زائران و گردشگران و مسافران نوروزی بود، گفت: در مدت برگزاری این طرح یعنی تا 14 فروردین ماه 97، 700 هزار محصول فرهنگی در اختیار زائران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

شرفخانی با اشاره به اینکه امسال در طرح نوروزی آرامش بهاری بیش از 3 هزار و 500 مُبلغ و بومی وغیر بومی به آستان امامزادگان شاخص اعزام و فعالیت تبلیغی و مشاوره‌ای در حوزه‌های مختلف انجام دادند، تاکید کرد: بیش از 33 هزار نفر از همکاران اداری ، هیات امناء، متولیان، خدام افتخاری، مدیران مراکز فرهنگی طی این ایام خدمت رسانی لازم را به زائران و گردشگران ارائه دادند.

وی استقبال مردم از فعالیتهای فرهنگی طرح آرامش بهاری در قالب خیمه‌های معرفت را بی‌نظیر دانست و تاکید کرد: تمامی دست‌اندرکاران طرح آرامش بهاری تلاش کردند تا خدمت‌رسانی فرهنگی و عمومی به زائران و مسافران نوروزی به خوبی انجام گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری 4 میلیون و 200 هزار نفر از خدمات اسکان ارائه شده در زا ئر سراها، سوئیتها و کمپهای اسکان موقت در بقاع‌متبرکه و امامزادگان کشور بهره‌مند شدند.

شرفخانی یادآور شد: اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال نو، برپایی سفره‌های هفت‌سین، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی وخانوادگی و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در نوروز 97 بود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: استقبال مردم در لحظه تحویل سال و مناسبتهای مختلف در ایام نوروز نشان‌دهنده این بود که مردم در تعطیلات می‌خواهند در جایی باشند که دارای فضایی امن، معنوی و با آرامش باشد و سال خود را با حضور در این اماکن متبرکه آغاز کنند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه