تفاهم‌نامه اقدامات مشترک بین اعتاب مقدس و امامزادگان منعقد ‌شود

حجت الاسلام احمد شرف‌خانی ظهر جمعه در حاشیه بازدید تولیت های اعتاب مقدس کشورهای سوریه، ایران و عراق از آثار تاریخی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در دو سال اخیر تولیت های اعتاب مقدس اجلاسیه‌ای را برگزار کرده اند، اظهار داشت: بر این اساس سالانه نشست‌های تخصصی را تولیت های اعتاب مقدس برگزار می‌کنند که امسال نیز پنجمین نشست تخصصی این اجلاسیه از دو روز گذشته در تهران آغاز بکار کرده است.

وی با بیان اینکه در بیانیه کربلا در قالب این اجلاسیه ۱۸ سرفصل را برای بررسی تخصصی در دستور کار قرار دادیم، ابراز داشت: زیارت با معرفت، حقوق زائران، توسعه عمرانی در آستان‌های مقدس، برنامه های مشاوره‌ و ارشاد برای خانواده ها و … از جمله سرفصل‌های در نظر گرفته شده، در این بیانیه بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه بر اساس بیانیه کربلا می‌توان در تمام اعتاب متبرکه جهان اقدامات مشترکی را انجام داد، تصریح کرد: این نشست با میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و تصمیمات جدی در خصوص اجرایی کردن سرفصل های بیانیه کربلا در دستور کار قرار گرفت.

تشکیل هفت کارگروه تخصصی بین کشورهای عراق، ایران و سوریه

وی با اشاره به اینکه تشکیل هفت کارگروه تخصصی بین کشورهای عراق، سوریه و لبنان از جمله دستاوردهای نشست‌های تخصصی اجلاسیه اعتاب مقدس در تهران بوده است، اضافه کرد: از این رو در موضوع خانواده نیز مقرر شد در همه اعتاب مقدس و امامزادگان مراکز مشاوره و آموزشی در حوزه مسایل خانواده راه‌اندازی شود.

حجت‌ الاسلام شرف‌خانی با اشاره به اینکه ششمین نشست تخصصی اجلاسیه اعتاب مقدسه در کاظمین برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برای این اجلاسیه نیز سرفصل هایی در حوزه مبانی علمی و پژوهشی و برنامه‌ای تعریف کردیم و تبادل تجربیات و اقدامات مشترک در اقدامات جهانی اعتاب مقدس موضوع مورد بررسی این اجلاسیه انتخاب شد.

وی با بیان اینکه سعی داریم در عرصه تمدن‌سازی، اجتماعی و سیاسی در اعتاب مقدس جهان اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم، ابراز داشت: در این نشست تخصصی ۴۰ نفر میهمان کشور هستند و برای آشنایی بهتر با مساجد و موقوفات کشور بازدیدهایی را برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه بین آستان های مقدس و اعتاب سراسر جهان گفت: ضروری است که برای اقدامات مشترک هر چه زودتر این تفاهم‌نامه ها منعقد شود.

گفتنی است که تولیت‌های اعتاب مقدس در سفر به اصفهان از بناهای تاریخی این شهر از جمله مسجد جامع، میدان و مسجد امام (ره)، بقعه علامه مجلسی و دیگر اماکن تاریخی بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه