یادداشت شخصی – به مناسبت رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی – امام جمعه سابق ارومیه

انالله واناالیه راجعون
خبر ارتحال مجاهد انقلابی ،روحانی ولایتمدار، نماینده محترم ولی فقیه سابق دراستان آذربایجان غربی حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقاحسنی واقعا برایم غم انگیز بود
دو سال پیش بود توفیق شد منزل ایشان جهت عیادت از این بزرگوار حضور پیدا کنم و دستان عالم عامل، روحانی مجاهد را ببوسم.
روحانی مبارز ، حجت الاسلام غلامرضا حسني در بين ائمه جمعه شهرستان‌هاي مختلف ايران چهره ای شناخته شده بود به طوری که زندگی ‏نامه، فعالیتها و مبارزات وی، بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی در آذربایجان را تشکیل می‏ دهد. از این جهت خاطرات و مبارزات مجاهد کبیر در نوع خود در ایران بی ‏نظیر یا حداقل کم‏ نظیر است و واقعا خاطرات این بزرگوار بیان از این مطلب دارد که مردم آذربایجان مدیون مجاهدت و رشادت ها ی ایشان است و انقلاب اسلامی در این خطه آذربایجان ، بدون نام و یاد شیخ حسنی، معنا و مفهوم نخواهد داشت.
فعالیت ها و مبارزات وی از دوران بلوغ آغاز شد، در زمان اشغال آذربایجان توسط ایادی حزب دموکرات و توده، به جنگ با آنان برخاست. در ایام رژیم ستم ‏شاهی پهلوی با مزدوران شاه و ساواک درگیر شد و با زندان در ایام رژیم ستم ‏شاهی پهلوی با مزدوران شاه و ساواک درگیر شد و با زندان، شکنجه، اهانت، تحقیر، توبیخ و تمسخر، قدمی به عقب ننشست و محکم و استوار با مراد خود ،حضرت امام خمینی(ره) و آرمانهای او همگام و همنوا شد. و به عبارتی در دوران غربت انقلاب اسلامی مجاهدانه در عرصه ماند و جان و مال و آبروی خود را خرج انقلاب نمود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آذربایجان و کردستان را که مورد تاخت و تاز گروه ‏هایی چون؛ حزب دموکرات، کومله و خلق مسلمان قرار گرفته بود این روحانی مجاهد با بسیج مردم بر ضد تجزیه طلبان، یک تنه در برابر همه‏ آنها ایستاد وآذربایجان و کردستان را نجات داد. او به همین سبب مورد حقد وکینه دشمنان واقع شد و چندین بار نیز ترور شد، اما از همه‏ آنها جان سالم بدر برد.
در دوران دفاع مقدس تلاشهای زیادی برای جهاد و امنیت منطقه داشتند و در دوره اصلاحات نیز شجاعانه در مقابل انحرافات و اهانت های روزنامه های زنجیره ای که ترور شخصیت این بزرگوار را در دستور کار قرار داده بودند ایستاد و عمارگونه از حریم ولایت و رهبری دفاع نمود.
نام و یاد این مجاهد کبیر در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد ماند.
#یادکنیم روح ملکوتی حضرت امام راحل (ره)وشهدای عزیزوگرانقدروشادی روح مجاهد نستوه حاج آقاحسنی با ذکر صلوات بر محمد وآل محمد(ص) صلوات.

احمد شرفخانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه