بهترین کار خیر “وقف” است

 

حجت الاسلام احمد شرفخانی در تاریخ 93/4/26  در برنامه زنده” یک شهر،ضیافت”  از سیمای اصفهان ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه مولای متقیان امام علی(ع) اظهار داشت: کمک برای آزادی زندانیان کاری بزرگوارانه و حرکتی ماندگار است.


وی با بیان اینکه گاهی انسان در مرحله ای از زندگی فی مابین خیرو شر تعلل می کند تصریح کرد: باید بدانیم که کمک به دیگران و بخشیدن بخشی از اموال یکی از بزرگترین اعمال نیک و مورد پذیرش خداوند است.
معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: “بنده ای از بندگان خدا وارد بهشت شد چرا که شاخه خواری را از سر راه مسلمین برداشت” و این نشان دهنده میزان اهمیت کمک رسانی و خدمت به مخلوقات خداست.
وی ادامه داد: لحظه ای بیاندیشید که فرزندی در منزل چشم انتظار پدر خود می باشد و چه زیباست که در این شبهای پرفضیلت گره از کار بندگان خدا گشود.
شرفخانی در دیگر روایتی از رسول خدا(ص) “خلق خدا را ایال و خانواده خداوند ” عنوان کرد و افزود: مخلوقات خداوند ایال و خانواده خدا می باشند و بهترین خلق کسی است که به مخلوقات و ایال خداوند نفعی رساند.
وی اشاره کرد: کسانی که بتوانند سروری بر لبان خانواده های مسلمان ایجاد کنند مشمول محبت الهی خواهند شد.
معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه صحبتهای خود به حدیثی قدسی” اگر می خواهی مرا دوست داشته باشی در مجلش فقرا بنشین و با آنان هم نشین باش” اشاره کرد و افزود: زمانی انسان می تواند مشکلات دیگران را درک نماید که با آنان مصاحبت نموده و مشکلات را از نزدیک لمس نماید، اینگونه است که افراد می توانند از دنیای خود گذشته و صفت بخشندگی را به خود ببخشند.
شرفخانی با بیان اینکه در اولین شب قدر، شب نزول رحمت الهی مقدرات هر انسان رقم می خورد، بیان کرد: شب قدر همانند روز محشر است و تمامی اصرار آزاد می شود با این تفاوت که همه در روز محشر تقاضای بازگشتی دوباره و جبران را خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: این شبهای ماه مبارک همان فرصتی است که در روز محشر همه در حسرت آن می سوزند پس باید به گونه ای دیگر زندگی کرد و حضور در این محافل و گذشت از امور دنیوی می تواند اولین گام در راه کسب رضایت الهی باشد.
معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور وقف را یکی از نیک ترین و بهترین اعمال خیر عنوان کرد و گفت: با انجام وقف های جدید می توانیم سالهای سال این صدقه جاریه را در پرونده خود داشته و از برکات آن بهره مند گردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه