اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۴۵۱ امامزاده کشور/ برپایی ۱۲۵۰ کرسی تلاوت قرآن در امامزادگان و بقاع متبرکه

حجت الاسلام احمد شرفخانی پیش از ظهر امروز در همایش طرح «ضیافت الهی» ویژه مبلغین ماه مبارک رمضان اعزامی از سازمان اوقاف و امور خیریه که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام زاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد گفت: رمضان ماه قرآن است، ولی یکی از دغدغه های رهبر انقلاب موضوع تفسیر و مفاهیم قرآن است،به همین دلیل مبلغان توجه بیشتری به مباحث تفسیری و مفاهیم قرآنی برای نوجوانان و جوانان داشته باشند.
وی عنوان کرد: نکته دوم انکه این ماه، ماه مناجات خوانی است و لازم است از این ظرفیت مهم در مراکز فرهنگی مانند امامزادگان بهره گرفته شود و مبلغین بخشی از برنامه را به مناجات خوانی اختصاص دهند.
شرفخانی افزود: مسئله سوم، استفاده از ظرفیت مهم خیمه های معرفت و افتتاح این خیمه در امامزادگان است. خیمه معرفت باعث جذب اقشار مختلف می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه دشمن در تلاش است جوانان را از مراکزفرهنگی جدا و حتی کمپین روزه خواری برای از بین بردن غیرت دینی به راه اندازد، اظهارداشت: برای مبارزه و مقابله با این مسئله لازم است، مبلغین بتوانند پاسخ قانع کننده و محکمی به این مسائل دهند و با برنامه ای درست و حساب شده، این برنامه را خنثی کنند.
وی بابیان اینکه در موضوع سیاسی و برجام، نباید به فکر تخطئه و کوبیدن دولت باشیم، گفت: به جای کوبیدن دولت و از بین بردن امید نسبت به نظام، هویت اصلی دشمن و جبهه استکبار را بیشتر تبیین کنیم.
شرفخانی بر تبیین فرهنگ وقف از سوی مبلغین تأکید کرد و افزود: موضوع وقف از مسائل مهم در حوزه است و در گذشته حوزه با وقف اداره می شد، این امر می طلبد مبلغین در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان به تبیین واهمیت وقف و موقوفات در جامعه بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه