یک روز به یاد ماندنی

به مناسبت حماسه  9 دی /

 

یکی از روزهای تاریخ حماسه‌ی ایران، روز نهم دی‌ماه 1388 است. انقلاب شکوهمند اسلامی فرایندی است که مأموریت آن تشکیل جامعه‌ی اسلامی است. چرا که فرایند پنج‌گانه‌ی تحقق اهداف اسلامی را مقام معظم رهبریمدظله‌العالی این‌گونه بیان فرمود: انقلاب اسلامی؛ نظام اسلامی؛ دولت اسلامی؛ کشور و جامعه‌ی اسلامی؛ و تمدن اسلام.

در طی ای مراحل حوادث بسیاری قابل تجربه بوده و هست اما نهم دی‌ماه به عنوان یوم‌الله روزی است که ملت با بصیرت، یک‌بار دیگر هویت حسینیعلیه‌السلام خود را نشان داد و درست سه روز پس از حوادث تلخی که فتنه‌گران به بهانه‌ی انتخابات بر سر راه عاشقان و عزاداران حسینی علیه‌السلام به وجود آوردند، به عمق فتنه پی برد و کار آن را یکسره کرد. مردم در آن روز هم حق‌شناسی و هم حق‌محوری و حمایت از حق را به خوبی نشان دادند و نیز دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی خود را ثابت کردند.

نهم دی‌ماه به عنوان یک شاخص در تاریخ پر حادثه‌ی انقلاب اسلامی روز مهم و به یاد‌ماندنی‌ای است که نشان دادن ملت ما نه تنها از اهداف اسلامی فاصله نگرفته است؛ بلکه در مسیر انقلاب اسلامی با تشخیص راه از چاه در فضای غبارآلود فتنه شایستگی و آمادگی ورود به مرحله‌های بعدی فرایند اهداف اسلام را هم دارند. نهم دی‌ماه هم فتنه‌ی برنامه‌ریزی شده‌ی شیطان بزرگ و صهیونیسم را عقیم کرد و هم انقلاب اسلامی را بیمه نموده و به جلو راند.

اما اکنون در مسیری قرار گرفته‌ایم که باید خود را برای گردنه‌های بعدی آماده کنیم و روش حرکتی ما، اعتقاد عمیق دینی، پایبندی به اخلاق الهی، ولایت‌شناسی و ولایت‌مداری و حضور مردم در عرصه‌های مختلف است. آری؛ اگر ما راه و خط امام(ره) را آن‌گونه که هست بشناسیم و آن را رها نکنیم، پیروزیم. نکته‌ای که این روزها در سخنان نائب امام زمانجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، مقام معظم رهبریمدظله‌العالی تجلی یافته است این است که ما حتماً در پیکار با دشمنان قسم خورده، برای تحقق اهداف اسلامی پیروز می‌شویم و ان‌شاءالله مسیر دولت اسلامی را هموار می‌کنیم تا جامعه و تمدن اسلامی تحقق یابد و زمینه‌ی نهضت جهانی حضرت ولی‌عصرعجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مهیا گردد.

* نهم دی، روز جشن شکوفایی و بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی است.

* نهم دی، روز تجلی بصیرت و ولایت‌مداری امت است.

* نهم دی، امتحانی دوباره در عاشوراست و ایران کربلاست.

* نهم دی، مانور عظیم یاران آخرالزمان و مولایمان مهدیعجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است.

* نهم دی، روز عزت‌مداری و عزت‌خواهی است.

* نهم دی، یک حادثه نیست، یک فرهنگ است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه