چرا صحیفه امام را به‌عنوان سند بالادستی نظام انتخاب نکردیم؟/صحیفه امام منشور نظام است+ تصاویر

 
معاون فرهنگی‌ ـ‌ اجتماعی سازمان اوقاف در آستانه اشرفیه بابیان اینکه صحیفه امام منشور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است گفت: چرا صحیفه امام را به‌عنوان سند بالادستی نظام انتخاب نکردیم و چرا عده‌ای برخلاف این منشور سخن می‌گویند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد شرفخانی امشب در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در صحن حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه برخی بر این باور بودند که امام خمینی (ره)، انقلاب را همچون حاکمان بدون پشتوانه رقم‌زده است اظهار داشت: هدف دشمنان و استعمارگران از هجمه به انقلاب برای ضربه زدن به اسلام است.

وی بابیان اینکه شجاعت امام نشأت‌گرفته از عبد بودن او بود گفت: امام خمینی باغیرت مثال‌زدنی خود اجازه نفوذ به‌نظام را نمی‌داد و این‌گونه نبود که تنها به عبادت شبانه بپردازد.
 
معاون فرهنگی‌ ـ‌ اجتماعی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه امام در تمامی عرصه‌های انقلاب به معنای واقعی کلمه عبد بود افزود: شجاعت تجلی اصلی عبد بودن است و مصداق آن دستور امام مبنی بر آزادسازی خرمشهر و مهران باوجود تهدیدهای صدام بود.
 
شرفخانی بابیان اینکه امام همواره به ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی استعمار به دلیل حفظ اسلام بود گفت: دلیل اصلی مخالفت امام برای مذاکره با امریکا روشن بودن او در نقشه شوم آن‌ها برای ضربه زدن به اسلام بود.
 
وی با انتقاد از عدم به‌کارگیری سیاست‌های امام در نهادهای مختلف اظهار داشت: امام در آمورش و پرورش، آموزش عالی، حوزه علمیه، مجموعه‌های فرهنگی، سند چشم‌انداز نظام غریب است و باید پرسید چند صفحه از کتب ما در طی ۱۲ سال تحصیل درباره امام است.
 

این سخنران بابیان اینکه صحیفه امام منشور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است گفت: چرا صحیفه امام را به‌عنوان سند بالادستی نظام انتخاب نکردیم و چرا عده‌ای برخلاف این منشور سخن میگویند.

وی با اشاره به اینکه نباید سخنی از امام را که برخلاف اصول او باشد حتی از کسی که هم‌سفره و همسایه او بود پذیرفت افزود: امام در اجرای احکام اسلامی و نظام با کسی تعارف نداشت و امام همان کسی بود که قائم‌مقام خود را عزل و نوه خود را که رفتاری خارج از چارچوب نظام رفتار می‌کردند ترد کرد.
 

معاون فرهنگی‌ ـ‌ اجتماعی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه مبانی و اصول امام نفی فرهنگ اباحه گری از غرب بود گفت: امام تحجر و ریاکاری در دین را قبول نداشت.

وی با اذعان به اینکه یکی از اصول امام دفاع قاطع از احکام اسلامی بود بیان کرد: امام تدریس کتاب‌های انسان مدارانه محض در دانشگاه‌ها را قبول نداشت.
 

شرفخانی بابیان اینکه امام در سیاست داخلی تکیه‌بر رأی و نظر مردم از باب اعتقاد تکیه داشت گفت: امام همواره جامعه را به سمت وحدت و دوری از قوم‌گرایی و دوقطبی سازی دعوت می‌کرد.

معاون فرهنگی‌ ـ‌ اجتماعی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر اینکه سیاست امام در امور اجتماعی تکریم فقرا و دوری از تجمل‌گرایی مسئولان نظام بود افزود: امنیت امروز کشور و دور شدن مرزهای دفاعی کشور ناشی از پیاده‌سازی اصول امام توسط رهبر معظم انقلاب است.
 
وی با اشاره به اینکه امام معتقد بود که نباید وحدت بین روحانیت و جامعه کمرنگ شود بیان کرد: رمز پیروزی انقلاب وحدت جامعه و روحانیت بود و امام همواره می‌فرمود من از کسی نمی‌ترسم ولی از هم لباسی‌های خودم بیم دارم که ولایت را کنار بگذارند و اسلام ناب را تفسیر به رأی کنند.
 

شرفخانی بابیان اینکه مبانی و اصول امام نفی فرهنگ اباحه گری از غرب بود گفت: امام تحجر و ریاکاری در دین را قبول نداشت

وی با تأکید بر اینکه باید گوش‌به‌فرمان رهبر باشیم زیرا ایشان اصول امام را پیاده می‌کنند گفت: امام موافق ارتباط با همه مسلمانان و کشورهایی بود که علیه ملت ایران تیغ نکشیدند.
 

معاون فرهنگی‌ ـ‌ اجتماعی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه ما باید پاسدار اصول امام باشیم نه پوستر و عکس امام گفت: امام می‌فرمودند پای میز مذاکره‌ای ننشینید که در آن حقارت اسلام اتفاق بیفتد و نباید دلتان را به خنده‌های دشمن خوش کنید.

 
 
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه