پیشگیری از ورود افراد حزب گرا و سیاست زده به مجلس خبرگان

حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌گو با خبرنگارخبرگزاری رسا، با اشاره به این امر که مجلس خبرگان رهبری مظهر مردم سالاری اسلامی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی است، گفت: مجلس خبرگان رهبری از ارکان مهم نظام اسلامی و  ستون‌ اصلی حاکمیت ولایی است، شاید بتوان گفت مهمترین مجلس در بعد مردم سالاری دینی، مجلس خبرگان رهبری است.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان محل تجمع نخبگان علمی و شرعی نظام اسلامی است، افزود: جمهوریت نظام جمهوری اسلامی بر اساس مبانی فقهی و دینی است، مجلس خبرگان رهبری به عنوان عصاره جمهوریت مردم عزیزمان در مدیریت نظام حاکمیت اسلامی نقش دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: با این اعتقاد که ولایت فقیه در زمان غیبت انتصاب به خداوند دارد در نگاه دینی و فقهی مجلس خبرگان معرفی‌کننده رهبری شرعی و منتصب به خداوند متعال است، اگر در نظام جمهوری اسلامی مجلس خبرگان نباشد حرکت نظام بر اساس مبانی دینی مغفول خواهد ماند.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: باید مجلس خبرگان بر اساس سیاست عین دیانت مبتنی بر مبانی فقهی و شرعی باشد بنابراین نباید اجازه داده شود که افراد حزب‌گرا دنبال مباحث اختلافی و حزبی در این مجلس بوده و آن را به حزب‌گرایی و سیاست‌زدگی آلوده کنند.

وی با اشاره به نقش مجلس خبرگان رهبری در حرکت به سمت آرمان‌های دینی بیان داشت: نظارت بر حاکمیت اسلامی از طریق مجلس خبرگان رهبری صورت می‌گیرد به همین دلیل مجلس خبرگان رهبری مهمترین مجلس نظام جمهوری اسلامی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره شاخصه‌های نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اصلی‌ترین معیاری که نمایندگان مجلس خبرگان به آن سنجیده می‌شوند عدالت، اشراف به مبانی دینی و تفقه در دین است.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید به مسائل روز و مبانی آن اشراف کامل داشته باشند به تعبیری عالم و زمان‌شناس باشند.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی اعضاء خبرگان رهبری نسبت به زمان خود گفت: نمایندگان مجلس خبرگان باید نسبت به حاکمیت نظام اسلامی در جهان اشراف داشته باشند آینده‌نگر و جستجوگر مسیر حاکمیت عدل جهانی باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: با توجه به این که بخش عمده مباحث طرح شده در مجلس خبرگان تخصصی و نظارتی است این امر سبب شده مردم بر عملکرد مجلس خبرگان اشراف نداشته باشند در نتیجه اهمیت مجلس خبرگان در جامعه آشکار نمی‌شود.

وی با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان در جامعه گفت: اگر ما بخواهیم ارزش و اهمیت جایگاه مجلس خبرگان را به جامعه نشان دهیم ضرورت دارد از ابزارها و روش‌های جدید نسبت به تعریف و اهمیت جایگاه مجلس خبرگان استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: برای اینکه مردم نسبت به مجلس خبرگان شناخت پیدا کنند باید با شناخت مخاطب از رسانه و هنر نیز استفاده کنیم.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در مساله جایگاه خبرگان افزود: اقدام دیگری که می‌تواند در این راستا موثر باشد شناساندن مجلس خبرگان توسط اعضاء این مجلس و سایر علما است، علما و اعضاء مجلس خبرگان در زمان انتخابات بخشی از مباحث خود را به معرفی مجلس خبرگان اختصاص دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی برای مردم مشخص شده است در مورد مجلس خبرگان نیز باید با استفاده از رسانه آگاهی لازم را در مردم ایجاد  کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه