پیام تسلیت متفاوت دانشجویان برای درگذشت ‘حاجی بخشی

دانشجویان دانشگاه تهران با صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حاج ذبیح‌الله بخشی از هنرمندان عرصه سینما خواستند تا تاریخ زندگی این رزمنده انقلاب اسلامی را به صورت مستند تهیه کنند.

بنام خدا

«ماشا الله،حزب الله»

چند روز پیش که خبر فوت ذبیح‌الله بخشی معروف به حاجی بخشی را شنیدیم، برحسب وظیفه برخود لازم دانستیم که حداقل با صدور پیام تسلیتی نسبت به خانواده محترم این مرحوم به نوبه خود یاد این مرد بزرگ که در زمان خود شهید زنده بود را گرامی بداریم.

برخود لازم دانستیم تا با توضیح خصوصیاتی از زندگی آن مرحوم چند نکته را نیز به مسئولین محترم کشور عرض نمائیم:

حاجی بخشی کسی بود که با پایان جنگ خوابش نبرد و برخلاف اکثر مسئولین بیدار ماند و در جنگ جدید که به مراتب سنگین‌تر و سخت‌تر از جنگ دیروز بود خالصانه تا آخرین نفس جنگید و به راستی که باید مدال طلای بصیرت را به او می‌دادند.

حاجی بخشی کسی بود که هم عراقی‌ها برای سر او جایزه گذاشتند و هم به دستور ناطق‌نوری در جمهوری اسلامی که خود با جان و دل از آن دفاع کرده بود به زندان افتاد. حاجی بخشی کسی بود که با تقدیم ۲ فرزند و یک داماد و یک برادر خویش به اسلام نه تنها ادعای طلبکاری نکرد بلکه تا پایان عمر خود را بدهکار به این نظام مقدس می‌دانست.

حاجی بخشی کسی بود که در زمان خفقان فرهنگی حاکم بر جامعه در زمان سیاه اصلاحات از جان و مال و زندگی‌اش گذشت و به وسط میدان آمد و با مسئولان خودفروخته غرب آن زمان که انگشت‌نماترین آن‌ها مهاجرانی بود، خالصانه جنگید و امر به معروف و نهی از منکر خویش را انجام داد. امر به معروف و نهی از منکری که متأسفانه هنوز که هنوز است در حد چند جمله‌ای بر روی کاغذهای کتاب قانون اساسی مانده است و در این ۳۳ سالی که از انقلاب گذشته بسیار مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

ما دانشجویان به عنوان همرزمان حاجی بخشی در جنگ جدید سؤالمان از مسئولان وقت این است که چرا آن طوری که به مسائل اقتصادی اهمیت می‌دهید وساعت‌ها جلسه می‌گذارید با این قانون و وظیفه انقلابی و شرعی و سیاسی که بر عهده شماها است این گونه برخورد می‌کنید. آیا بهتر نیست که به جای اسراف پول‌های بیت‌المال در جهت بازساری آجرهای پوسیده کاروان سراهای متروکه با بها دادن به این فریضه بزرگ انسان‌های فعلی را مرمت و زنده کنید.

آیا بهتر نیست که در کنار اینکه شکم مردم را سیر می‌کنید که البته کار بسیار عالی و خداپسندانه‌ای هم است، به فکر سیر کردن فکر و ذهن مردم هم باشید. آیا نمی‌دانید که ماهواره و انواع و اقسام محصولاتی که با بی‌توجهی و تساهل شما مسئولین مربوطه در بین این مردم پخش شده چگونه در حال از بین بردن اعتقادات اسلامی و سنت‌های ما ایرانیان است.

در پایان ضمن بزرگداشت یاد آن مرحوم از مسئولین محترم صدا و سیما و کارگردانان عزیزی که ذره‌ای احساس تعلق به این نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند درخواست می‌کنیم با تهیه و ساخت فیلم و یا سریالی از زندگی سراسر شور و عشق آن مرحوم، راه و روش و منش او که همان راه اسلام است را زنده نگه دارند.

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه