وقف ، عشق و محبت را برای آیندگان تقسیم مي کند

به گزارش ستاد خبري و اطلاع رساني دهه گراميداشت وقف استان البرز؛حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون سازمان اوقاف وامور خیریه کشور در همایش استانی یاوران وقف كه به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه البرز و با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور، فرماندار ساوجبلاغ، مسئولین استانی و شهرستانی در امامزاده شاهزاده حسین (ع) و بی بی سکینه کردان شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد اظهار كرد: بزرگترین بدبختی بشریت این است که اموال را متعلق به خود می داند و نمی خواهد قبول کند که اموال امانتی در دست اوست و صاحب واقعی آن خداوند است.
 
 
اين مسئول با بیان اینکه سخاوت یکی از مولفه های ایمان است،گفت: یکی از روش های محبوبیت سخاوت است و ما انسان ها باید ساختار محبتی و سخاوتمندی را در وجود خود ترویج دهیم. 
 
وی بهترین انفاق و احسان را احسان غیابی دانست و تصريح كرد : وقف یک احسان بی منت است و تجلی گاه محبت انسان بوده و عشق ومحبت را برای آیندگان تقسیم می کند.
شرفخانی افزود:وقف یک روشنایی در لحظه تاریکی عالم محشر است و سخاوتی است که جهنمی را بهشتی می کند.
 
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از اعزام 1150 نفر از افراد بی بضاعت که تاکنون نتوانسته اند به سفر مشهد مقدس مشرف شوند، خبر داد و و بيان كرد:ضرورت دارد وقف ها را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم که ضرورتی مهم و اساسی است و باید کاری کنیم مردم به این مسیر تشویق شوند.
 
وی يادآور شد : تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف وظیفه همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم نیک‌اندیش است که در راه ترویج سنت حسنه فرهنگ وقف تلاش کنند تا این سنت حسنه نهادینه شود.
 
وي بيان کرد: چه خوب است انسان تا زنده است و دستش از دنیا کوتاه نگردیده در زمینه سنت حسنه وقف قدم بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه