وظیفه زنان امروز تاسی به حضرت زینب سلام الله علیها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و آرزوی قبولی عزاداری ها در پیشگاه حق تعالی به نقش حضرت زینب (س) در ابلاغ پیام نهضت امام حسین علیه السلام اشاره کرد وگفت: حضرت زینب سلام الله علیها در تمام صحنه ها چون کوهی استوار، مقاومت کرد تا رسالتی را که در تبیین این حماسه ماندگار بر عهده گرفته با شایستگی به سرانجام برساند.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: زینب کبری(س) در مقاطع زمانی و مکانی مختلف با خطابه‌های آتشین و خارق‌العاده خود آنچنان در راستای ابلاغ پیام عاشورا گام نهاد که همگان را به حیرت وا داشته است.

شرفخانی با اشاره به وظایف زنان مسلمان امروز در تاسی به این بانوی بزرگ اسلام گفت : سخنان این بانوی با عظمت در مواجهه با عبیدالله و یزید و در دفاع از حرم رسول خدا کم نظیر و بلکه در نوع خود بی‌نظیر است. این بانوی برگزیده اسلام توانست با ابزارها و شیوه‌های گوناگون و علم و شناخت بی‌کران خود به بهترین نحو از حرکت برادر خود امام حسین(ع) دفاع کند و پیام ومحتوا وابعاد نهفته نهضت عاشورا را به گوش جهانیان دیروز؛ امروز وفردا بر ساند.

وی در ادامه با بیان اینکه اینکه سازمان اوقاف وظیفه اجرای امینانه نیات بیش از ۴۷ هزار موقوفه مرتبط با نهضت حسینی را بر عهده دارد ، گفت : براین اساس هرساله در ایام محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین(ع)، تبیین قیام اباعبدالله الحسین(ع) و عبرت ها و درس های عاشورا، تقویت باورهای دینی، ترویج معارف اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین(ع) برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امسال طرح ملی «سوگواره بصیرت عاشورایی» از ابتدای دهه اول ماه محرم در ۲۹۵۶ بقعه متبرکه و امامزاده در حال برگزاری است که یکی از برنامه های اصلی آن بر گزاری اجتماع بزرگ رهروان زینبی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه تداوم حرکت و قیام امام حسین (ع) توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا اتفاق افتاد ، تصریح کرد: بدین منظور برای تبیین ابعاد این رسالت بزرگ، اجتماع بزرگ رهروان زینبی ۱۲ ماه محرم با حضور بانوان؛ هیئت های مذهبی بانوان ؛ خواهران بسیجی ودانش آموزان ودانشجویان در ۳۵۱ امامزاده شاخص کشور ونقاط ومراکز دینی مختلف وبا شعار لبیک یا زینب (س) با حضور بانوان سوگوار وعزادار سید وسالا ر شهیدان برگزار می شود.

وی با اشاره به بر نامه های این اجتماع بزرگ تصریح کرد : قرائت قرآن کریم ؛ مداحی وسخنرانی وذکر مناقب وفضایل بزرگ بانوی کربلا زینب کبری سلام الله علیها ، امضای میثاق نامه بانوان زینبی و قرائت آن در جمع عزاداران و تجلیل از مادران وهمسران شهدای مدافع حرم از جمله بر نامه های اجتماع بزرگ رهروان زینبی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه