وجود ۱۹۷ هزار موقوفه در کشور/ شناسایی ۸۰۷ نیت وقفی در سامانه جامع

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف  از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین  احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در دیدار با آیت‌اله عابدینی امام جمعه قزوین با بیان اینکه 197 هزار موقوفه در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 807 نیت واقف در کشور موجود است.

وی ادامه داد: تشکیل چند قرارگاه واحد از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از فعالیت‌های مهم این سازمان است که در طی چند بخش‌نامه مشغول به فعالیت شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: از مهم‌ترین وظایف این قرارگاه‌ها رسیدگی به بخش‌نامه‌هایی است که از این سوی سازمان طراحی می‌شود.

شرفخانی در خصوص سامانه جامع موقوفات کل کشور اضافه کرد: در دوره قبل، از تعداد 197 هزار وقف موجود در کشور، تعداد 74 مورد نیت واقف خارج شده بود در حالی که امروز این آمار به تعداد 807 مورد نیت واقف ارتقا یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر تکرار بر نیت واقف وجود داشته باشد، بالغ بر2 میلیون نیت واقف در کشور خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به  راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات کل کشور تصریح کرد: هدف ما از ایجاد این سامانه شفاف‌سازی در امر وقف بوده است..

شرفخانی در خصوص موقوفات حوزه علمیه هم  اذعان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 800 حوزه علمیه موقوفه در کشور وجود دارد.

گفتنی است در ادامه این دیدار آیت‌اله عابدینی امام جمعه قزوین از حجت‌‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به دلیل عملکرد خوب ایشان در این  مدت کوتاه انتصاب تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه