واقفین تجلی مهربانی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شرفخانی رییس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در آیین افتتاحیه مرکز درمانی حضرت قائم(عج) موقوفه میرزا احمد خان مشیرالسلطنه که در نسیم شهر برگزار شد، گفت: انسان باید اهل رحمت و مهربانی باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید مهارت مهربانی کردن را کسب کند، ادامه داد: شناخت مهربانی لازمه مهربان بودن است؛ واقفین تجلی مهربانی هستند آنان نیاز خود، اطرافیان و آیندگان را دیدند که توانستند اموال خود را وقف کردند.

حجت الاسلام شرفخانی بیان داشت: بهترین تجلی مهربانی را می توان در سیره اهل بیت(ع) جستجو کرد بخصوص آن هنگامی که پنج تن آل عبا در اوج گرسنگی طعام خویش را به اسیر، یتیم و مسکین می بخشند.

رییس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: کسانی که مهربانی کردن را از خدا و اهل بیت(ع) یادگرفته باشند هرکجا که نیاز باشد مهربانی می کنند.

وی پیشگیری را مهمتر از درمان بیان کرد و گفت: ما واقفانی داشتیم که در عرصه فردی اموال خود را وقف کردند؛ مصداق مهربانی کردن همیشه این نیست که افتاده ای را دستگیری کنیم بلکه حقیقت مهربانی آن است که اجاره ندهیم کسی زمین بخورد.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: امروز حالمان خوش نیست و بخشی از مردم در وضعیت اقتصادی بدی به سر می برند حتی بعضی از افراد در ابتدائیات درمان و ضروریات خودشان گرفتار هستند.

رییس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: در حال حاضر بیش از هزار و 100 مرکز درمانی موقوفه و خیریه وجود دارد و مراکز درمانی دولتی تنها ۲۵ درصد هستند.

وی افزود: اگر در جامعه این خیرین و واقفان نبودند وضعیت درمانی کشور به رشد و پیشرفت علمی نمی رسید و ما این رشد را مدیون واقفان هستیم؛ بهترین و بزرگترین مراکز علمی و کتابخانه های کشور میراث گرانبهای وقف هستند.

حجت الاسلام شرفخانی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با وقف مهربانی اش در عالم خلقت تکثیر می شود و خیرش ماندگار شده و بقا می یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه