هنوز هم می‌توان برای حوزه‌های علمیه موقوفه ایجاد کرد

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان گلستان،حجت الاسلام احمد شرفخانی در سخنرانی خود در همایش بزرگ وقف و حوزه‌های علمیه که در مهدیه امامزاده نور (ع) شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: اگر همه دست به دست هم بدهیم قطعا هنوز هم می‌توان برای حوزه‌های علمیه موقوفه ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: در عرصه تبلیغ وقف برای حوزه‌های علمیه همه باید دست به دست هم بدهیم واوقاف به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد اما احیای موقوفه برای حوزه‌های علمیه به دوش روحانیون است.

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: بخش زیادی از بازار تهران موقوفه و بالاخص موقوفه برای حوزه های علمیه است اما به دلیل وجود برخی قوانین درآمدهای آن به حوزه‌های علمیه نمی‌رسد.

وی همچنین یادآورشد: قسمتی از موقوفات حوزه‌های علمیه در زمان پهلوی به دیگر دستگاه‌ها واگذارشده و یا اگر هم واگذار نشده است اجاره حاصل از آن بسیار جزئی است مثلا همین فرودگاه شما در گرگان.

شرفخانی متذکر شد: امروز مجموعه مرکز مدیریت حوزه و اوقاف همه باید دست به دست هم بدهیم و بدین ترتیب قطعا هنوز هم می‌توان برای حوزه‌های علمیه موقوفه ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه