هنر کارآمدترین ابزار تبلیغ فرهنگ وقف است

حجت الاسلام شرفخانی در آیین پایانی چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری وقف چشمه همیشه جاری با بیان اینکه برای تبلیغ وقف باید سراغ رساترین وبلیغ ترین ابزار رفت تصریح کرد: امروز رساتر و بلیغ تر و کارآمدتر از ابزار هنر برای ترویج وقف نداریم .
 

وی تاکید کرد: وقف کردن خود یک نوع هنر برای نمایش نوع دوستی است، لذا برای ماندگاری این هنر باید از جامع ترین و ماندگارترین ابزارها یعنی هنر برای ماندگاری آن استفاده کنیم.

شرفخانی لازمه ماندگاری فرهنگ وقف را آمیختن آن با هنر دانست و افزود: در سال ۸۹ اولین دوره این جشنواره در رشته های مختلف آغاز و علی رغم نگرانی از عدم استقبال، رفته رفته آثار بیشتر و فاخرتری را دریافت کردیم.
 

وی افزود: در دوره چهارم به سمت تخصصی شدن و انتشار فراخوان تخصصی آثار در ۴ رشته هنری رفته ایم و این تجربه در سطح استانها با حمایت و هدایت و سیاستگذاری سازمان به خوبی اجرایی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با قدردانی از تلاش همه استانها در برگزاری این جشنواره افزود: در رشته خوشنویسی ۲۱۸ اثر، در رشته شعر ۱۶۵۰ اثر و در رشته فیلم، نماهنگ و تیزر نیز شاهد ارزیابی ۳۷۸ اثر بودیم که حاکی از استقبال جامعه هنری است.
 
شرفخانی با بیان اینکه مردم امروز از برخی مشکلات اقتصادی در رنج هستند افزود: خداوند متعال با تدبیر و ایجاد سنت وقف برای این مشکلات راهکار اندیشیده است.
 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف افزود: وقف از ظرفیت بی نظیری در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی، درمانی و اقتصادی برخوردار است و امروز بخش عمده ای از وظایف دولت را عهده دار شده است.
وی با بیان اینکه نهادینه شدن سنت وقف به تلاش و همت همه هنرمندان بستگی دارد خواستار تلاش و حضور همه جانبه جامعه هنری و رسانه ای کشور در عرصه تبلیغ آثار وقف شد.

وی تاکید کرد: امروز باید سنت حسنه وقف به سمت نیازهای جدید برود و این پویایی وقف را دنبال خواهد داشت.
 

شرفخانی با بیان اینکه وقف برای رفع نیازهای مهم و اساسی جامعه است افزود: سنت وقف امروز باید به سمت حل مشکلات مهم جامعه مثل ازدواج، درمان و آسیب های اجتماعی و علوم و دانش های جدید حرکت کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه نقطه آغاز وقف از مساجد ، کتابخانه ها و دانشگاهها بوده است افزود : امروز هم وقف باید از تولیدکنندگان علم و دانش و نخبگان علمی وفناوری حمایت کند و واقفان به این سمت حرکت کنند، این امر نیاز به تلاش و تکاپوی هنرمندان و نقش آفرینی اصحاب ادب و هنر دارد.
 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه همه می توانند در عرصه ترویج فرهنگ وقف نقش آفرین باشند افزود: دانش آموزان در مدارس، دانشجویان در دانشگاه ، هنرمندان در میادین هنری، روحانیون در مساجد و منابر می توانند علم و دانش و هنر و ظرفیت شان را وقف کنند.
در پایان این مراسم از ۴۰نفر از برگزیدگان این جشنواره در رشته های نماهنگ، تیزر، شعر و خوشنویی با اهدای لوح سپاس ، تندیس و هدایا تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه