همایش وقف و حوزه های علمیه ۱۶ آذرماه با شعار «هر طلبه یک وقف» برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر اظهار داشت: همایش وقف و حوزه های علمیه، برای دومین سال با هدف تعامل و بررسی ابعاد همکاری های دو نهاد عظیم حوزه علمیه و سازمان اوقاف و به منظور ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف روز 16 آذر در سالن دارالشفای حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد هفته بزرگداشت وقف افزود: به دلیل ارتباط گسترده حوزه های علمیه با سایر نقاط کشور و حضور مبلغین و برخورداری این نهاد مقدس از ابزارهای تبلیغی و اطلاع رسانی، این نهاد می تواند نقش موثر و مهمی را در ترویج فرهنگ وقف ایفا کند.
شرفخانی حضور سخنرانان برجسته و اساتید حوزه علمیه قم را در همایش وقف و حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ وقف مورد تاکید قرار داد و گفت: همایش نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ وقف با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری ، مدیر حوزه های علمیه کشور آغاز و در این مراسم از علما و روحانیان واقف تجلیل خواهد شد.
وی حضور حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم را یادآور شد و تصریح کرد: در این همایش از روحانیون برجسته واقف و نویسنده در زمینه وقف با اهدای لوح سپاس تجلیل و مهمترین محورها و عرصه های مورد نیاز تبلیغی وقف در میان مردم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
به گفته معاون فرهنگ و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در همایش وقف و حوزه های علمیه استادان سطوح عالی، مبلغان برجسته و مسئولان کشور حضور خواهند داشت و گزارش عملکرد سازمان اوقاف در زمینه اجرای نیات واقفان مرتبط با حوزه های علمیه به محضر علما و اندیشمندان ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه اساتید و علما به عنوان تاثیر گذاران در تبلیغ فرهنگ وقف مورد توجه هستند، افزود: همایش وقف و حوزه های علمیه با شعار « هر طلبه یک وقف»برگزار می شود و چشم انداز فراروی تبیین می شود و همچنین در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با نگاه علمی و پژوهشی توجه ویژه ای خواهد شد.
شرفخانی با اشاره به پیشینه کمیته وقف در حوزه های علمیه گفت: کمیته وقف از زمان آغاز فعالیت خود، با سفر به استان ها و با حضور مدیران ارشد ستادی حوزه های علمیه و سازمان اوقاف و امورخیریه و همچنین مدیران استانی این دو مجموعه و با هدف ارتقاء تعاملات، جلسات گوناگونی را برگزار نموده است که آثار مثبت و ارزشمندی در پی داشته و توانسته در عرصه اقبال طلاب و علمای بلاد تاثیر بسزایی داشته باشد به گونه ای که در این مدت کوتاه، موقوفات قابل توجهی نیز برای حوزه های علمیه ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه