نسل كشي مسلمانان ميانمار يك هولوكاست واقعي است

چندي است كه مردم سراسر دنيا شاهد نسل كشي و اسلام ستيزي از سوي بودائيان در ميانمار هستند و به تازگي نيز يكي از مناطق مسكوني مسلمانان در ميانمار تخريب شده و مردم اين منطقه بشدت تحت فشار و آزار و اذيت قرار گرفته اند، با وجود اين كه اين حركت ها عليه اسلام و مسلمانان تازگي ندارد اما هميشه از سوي مسلمانان و اديان محكوم بوده است كه البته متاسفانه از سوي مجامع بين المللي كمتر با عكس العمل و انعكاس خبري قوي همراه شده است. حجت الاسلام شرفخاني، معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه دراين باره مي گويد: وظيفه ما و تمام مسلمانان دنيا محكوميت اين حركت ها در ميانمار و تلاش براي انعكاس اخبار در سطح جهاني است. مجامع بين المللي بايد براي انعكاس و عكس العمل در برابر اين حركت هاي وحشيانه وارد عمل شوند و اجازه ندهند كه اين اتفاقات بيش از اين به طول بينجامد.

حجت الاسلام احمد شرفخاني در گفت و گو با خبرنگار عنوان كرد: برخورد با مسلمانان، به تعبيري از بين بردن آنها و اسلام ستيزي از سوي جهان غرب پديده جديدي نيست و ريشه تاريخي دارد. در طول تاريخ اسلام شاهد مبارزات مختلف اسلام ستيزان با نگاه قرون وسطايي بوده ايم و اين اسلام ستيزي تنها به معناي حمله به اسلام نيست بلكه حمله به تماميت دين و مذهب است چرا كه اگر امروز حمله ها به سمت اسلام است، اين ساختار ادامه خواهد داشت و حمله به ساير مذاهب نيز صورت خواهد گرفت.

وي در ادامـه يـادآور شد: ضدمسلمانان از طريق اسلام هراسي به نتيجه مشخص خود در سطح دنيا دست نيافتند بنابراين با جنگ، حملات مسلحانه و آشكارا اسلام ستيزي را در دستور كار خود قرار دادند و اين حملات جديد در ميانمار ددمنشانه و قتل عام مسلمانان محسوب مي شود بنابراين چهره زشت اسلام ستيزي را در ظاهر به دست بودايي ها شاهديم اما در واقع اين عمل يك هولوكاست واقعي را در تاريخ رقم مي زند.

حجت الاسلام شرفخاني با اشاره به بيش از 52 هزار كشتار اوليه در ميانمار، 20 هزار نفر ناپديد شده و 23 هزار نفر كشتار جديد، آتش زدن مناطق مسكوني و حركت هاي غيرانساني و غيرعقلاني ديگر گفت: متاسفانه سكوت معنادار در ساختارها و سازمان هاي بين المللي كه هميشه شعارشان دفاع از حقوق بشر در سطح جهاني است، به معناي حمايت از

نسل كشي است، درحالي كه اين طرفداران و مدعيان حقوق بشر بايد براي حقوق شهروندي مسلمانان نيز عكس العملي نشان دهند.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه علت اين سكوت در مجامع بين المللي را پوچ بودن اهداف سازمان ملل و سازمان هاي بين المللي ديگر دانست و گفت: اين سازمان ها در واقع تنها براي صهيونيست ها و امريكا جايگاهي را درنظر گرفته اند.

وي در پاسخ به اين كه وظيفه مجامع بين المللي در اين برهه تاريخ براي عكس العمل در برابر كشتار مسلمانان در ميانمار چيست، توضيح داد: مسلمانان سراسر دنيا بايد تلاش كنند تا با آگاهي بخشي و شفاف سازي اتفاقات را به گوش مجامع بين المللي برسانند و از آنها خواستار عكس العمل شوند. بنابراين مسلمانان ضمن همدردي بايد خودشان نيز وارد صحنه شوند و حمايت خود را از مظلومان ميانمار اعلام كنند.

حجت الاسلام شرفخاني با اشاره به اين كه متاسفانه برخي كشورهاي به اصطلاح اسلامي نيز هيچ عكس العملي در برابر اين نسل كشي نشان نمي دهند، گفت: ما شاهديم كه برخي كشورهاي اسلامي كه خادميت برخي حرم ها را نيز برعهده دارند، تنها ظاهراً به اسلام اهميت داده و در مقابل اين كشتارهاي وحشيانه مسلمانان سكوت كرده اند، همين عدم اتحاد باعث مي شود تا مجامع اسلامي نتوانند حركتي شايسته را در مقابله با اين اتفاقات پيش ببرند. در نهايت اين كه كشورهاي اسلامي مي توانند با اتحاد با يكديگر مانع از بروز چنين فجايعي در تاريخ شوند.

روزنامه ايران، شماره 5214 به تاريخ 9/8/91، صفحه 12 (دين و انديشه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه