امروز لبیک گویی به ولایت فقیه، لبیک به حضرت سیدالشهداء(ع) است

 

جت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز سه شنبه 13 آبان در جمع نمازگزاران ظهر عاشورا در جوار بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) دودج گفت: معرفت به امام و اصل ولایت یکی از درس های نهضت حسینی است و در روایات ائمه اطهار(ع) فراوان ذکر شده است کسی که ولایت نداشته باشد اعمال عبادی اش مقبول نیست و در حقیقت امروز ما شیعیان و عزادارن حسینی به امام زمان امتحان می شویم و باید ندای هل من ناصر ینصرنی امام عصر را بشنویم و به حضرت بقیه الله الاعظم لبیک بگوییم و الان که در عصر غیبت هستیم به نائب امام یعنی ولایت مطلقه فقیه که همان ولایت رسول الله و ولایت اهلبیت عصمت و طهارت(ع) است لبیک بگوییم.

 
وی افزود: امروز لبیک گویی به ولایت فقیه لبیک گویی به امام زمان و رسول خدا و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. پس باید پیرو خط ولایت و رهبری باشیم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: خداوند متعال به انسان قوای مختلف عاقله، غضب، شهوت و قوه وهم بخشیده است و تفاوت انسان با حیوانات در قوه عقل است. بدبختی و شقاوت انسان و در مقابل آن سعادت و خوشبختی اش در گرو قوه عقل و اختیار او است. اگر قوه عاقله انسان بر قوه غضب و شهوت اش غلبه کند، راه حق و حقیقت را می شناسد، پیرو امام، قرآن و اهلبیت(ع) می شود. در غیر این صورت انسان از ساختار انسانی خارج می شود و به حیوانیت می رسد در نتیجه چنین فردی روز عاشورا در مقابل امام معصوم می ایستد.
 
وی افزود: در روایات ما بر این مطلب مهم تاکید شده است که اگر انسان به احکام الهی، مبانی شرعی و اخلاقیات الهی عمل کند می تواند قوه عقل خود را بر قوای غضب و شهوت و وهم حاکم کند. اما شمر، عمر سعد و یزید هم نماز می خواندند لکن نمازشان مقبول نبود. زیرا نماز مقبول همان نمازی است که به فرموده قرآن کریم تنهی عن الفحشا و المنکر است.
 

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی تاکید کرد: روایات متعددی از ائمه معصومین در این خصوص ذکر شده است؛ رسول گرامی اسلام فرمودند کسی که لقمه حرام بخورد تا چهل روز نماز و روزه اش قبول نیست و دعایش مستجاب نمی شود. امام حسین(ع) نیز در روز عاشورا به سپاه یزید فرمود: فقد ملئت بطونکم من الحرام، یعنی چون شکم های شما از لقمه حرام پر شده است سخن امام و حرف حق را نمی شنوید.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنان خود به روایتی از امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: امام جعفر صادق(ع) قسم یاد می کنند که اگر کسی اصرار بر گناه کند، در حالیکه می داند آنچه انجام می دهد گناه است نماز و عبادت اش مقبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه