سوگواره بصیرت عاشورایی از فردا در ۳۲۵۰ بقعه متبرکه آغاز می شود

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه ، مساجد ، حسینیه ها و تکایا سراسر کشور از اول محرم تا آخر ماه صفر برگزار می شود ، اظهارداشت : این طرح با هدف اجرای منسجم نیات واقفان مرتبط با موضوع روضه خوانی ، تعزیه داری و اطعام عزاداران حسینی که بیشترین درصد موقوفات کشور را شامل می شوند ، برگزار می شود.
 
وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح افزود : ارتقای سطح بصیرتی و معارفی جوانان ، اقامه عزای امام حسین (ع) با نگاه اقامه شعائر اسلامی ، تبیین درس ها و عبرت های عاشورا و تحقق قطب فرهنگی شدن امامزادگان در 3250 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری نمایشگاه «سبک زندگی حسینی » در دو هزار امامزاده کشور افزود : این نمایشگاه بصورت تابلوهای موضوعی برپا می شود و همچنین نمایشگاههای حجمی تبیین عاشورا و قیام امام حسین (ع) نیز در امامزادگان برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: نمایش های آئینی تعزیه و مرثیه خوانی همراه با سخنرانی و عزاداری با ابزارهای هنری در امامزادگان برگزار می شود.
 

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به چاپ کتاب «سبک زندگی حسینی» در 200هزار شمارگان ، از برگزاری مسابقه ای با همین نام خبرداد و افزود : این کتاب در امامزادگان کشور توزیع می شود و همچنین فایل PDF آن بر روی سایت سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی www.awqaf.ir با قابلیت دانلود قرار گرفته است که در پایان این کتاب 30 سوال طراحی شده که علاقه مندان می توانند تا 17 آذرماه پاسخنامه های آن را ارسال کنند تا از جوایز آن شامل ؛ کمک هزینه سفر عمره مفرده ، کمک هزینه سفر کربلا ، کمک هزینه سفر مشهد ، قلم گویای قرآنی و بسته های فرهنگی برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه