چهارده هزار دانش آموز زیر چتر طرح مهر تحصیلی قرار گرفتند

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید به اجرای طرح مهر تحصیلی در کشور اشاره کرد و اظهارداشت : تهیه لوازم التحریر و اقلام دانش آموزان مستعد و مستمندان و بی بضاعت با کمک نیکوکاران از جمله اقدامات انجام شده این سازمان در قالب طرح مهر تحصیلی است.

وی با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی در 16 استان کشور که دارای موقوفات مرتبط بودند ، برگزار شد ، افزود : در این طرح 14 هزار دانش آموز کشور تحت پوشش قرار گرفتند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی گفت: در راستای رسالت های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش، این معاونت در قدم نخست، اقدام به جمع آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با کمک به دانش آموزان مستعد پرداخته و پس از احصاء کامل اطلاعات و استخراج ارقام ریالی موقوفات مرتبط، اقدام به تهیه و ابلاغ طرحی به نام مهر تحصیلی کرده است.

وی هدف از ابلاغ این طرح را اجرای رویه ای واحد در اجرای نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان مستعد بیان کرد و افزود: اجرای این طرح باعث اجرای رویه ای واحد در عمل به نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان مستعد شده و از اعمال سلیقه های شخصی جلوگیری می نماید.
حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد: اجرای طرح مهر تحصیلی علاوه بر انسجام بخشی و هدایت امینانه نیات، گزارش گیری و اطلاع رسانی دقیق از اجرای آن را از جامعیت و شفافیت لازمی، برخوردار خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی در ۱۶ استان کشور برگزار شد ، ادامه داد: این همایش با دعوت از مسئولین و خیرین در سطح استانها و با هدف تکریم از خیران و موسسات مرتبط با طرح، تجلیل از واقفان و ارائه مشاوره های لازم جهت ایجاد وقف های جدید برگزار گردید.

حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد: در طرح مهرتحصیلی از عواید و درآمدهای ۳۸۸ موقوفه مرتبط ارائه کمکهایی از قبیل خرید لباس و لوازم التحریر دانش آموزان، هزینه تحصیلی ایتام، هزینه تحصیل و امرار معاش محصلین، در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در این طرح اولویتهایی در نظر گرفته شده است، افزود: دانش آموزان تحت پوشش مجتمع آموزشی و تربیتی و دارالایتام ها و دانش آموزان مستعد شرکت کننده در برنامه های قرآنی در اولویت دریافت این تسهیلات و خدمات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه