مردم شریف ایران ۴۲۰ وقف جدید در فروردین ماه به ثبت رساندند

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در همایش پنجاه و سومین سال اعطای جایزه بنیاد البرز در استان گیلان، با اشاره به اینکه آسان‌سازی وقف از موضوع‌های مهم است اظهار کرد: مردم می‌توانند در قالب وقف‌های کوچک و دسته‌جمعی در سنت حسنه وقف شرکت کنند.
وی بر معرفی آثار و برکات وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: جامعه بخش قابل توجهی از فرهنگ‌سازی، تمدن‌سازی، توسعه شهری، سلامت بهداشتی و … را مدیون وقف است.
شرفخانی با بیان اینکه 500 بیمارستان و درمانگاه موقوفه در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مردم در یک‌میلیون و 400 هزار رقبه در کشور سکونت دارند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به تهیه نوشت‌افزار برای 14 هزار نفر دانش‌آموز در سال تحصیلی 93ـ94 در کشور اشاره کرد و گفت: وقف یکی از احکام پویا و زنده الهی است که همواره منشا خیر و برکت است.
وی با اشاره به اینکه 21 درصد از بودجه کشور آلمان از محل وقف تامین می‌شود، بیان کرد: 11 درصد از منابع مالی امور پژوهشی کشور آمریکا هم از محل وقف است.

شرفخانی به ثبت سالانه 200 وقف جدید از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 88 در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اما تنها در فروردین ماه امسال 380 وقف جدید توسط خیران در کشور به ثبت رسیده است که رکورد جدید پس از انقلاب اسلامی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح «یاوران وقف» در عرصه‌های تخصصی در کشور خبر داد و اظهار کرد: طرح جامع «ترویج وقف» به صورت درون‌ و برون‌سازمانی در کشور اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه علم بدون عمل فایده‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: وقف چشمه‌ای است که هرگز خشک نمی‌شود و برای برطرف کردن نیاز جامعه است.
براساس این گزارش ، در این مراسم از 60 نفر دانش‌آموز نخبه گیلانی توسط بنیاد البرز تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه