ما همه امروز دین خود را مدیون امامزادگان هستیم

 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در تاریخ 93/4/14 با شرکت در برنامه زنده ضیافت الهی سیمای مرکز همدان در جوار آستان مقدس امامزاده عبدا…(ع) همدان ، با اشاره به کار زیبای اجرای برنامه زنده در جوار امامزاده عبدا…(ع) همدان، اظهار داشت: این کار باعث ارتباط دلهای مردم با اماکن متبرکه شده است.

وی گفت: این فضا ها ، فضا هایی است که با فطرت انسان همسو و هماهنگ می باشد و قطعاً اجرای برنامه تلویزیونی آن هم قبل از افطار و در جوار این امامزاده واجب التعظیم، حرکتی معنوی می باشد. وی در عین حال افزود: به طور حتم این حرکت، کاری برخواسته از جان و دل می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با اشاره به سختی های رسالت حضرت نبی اکرم(ص) و رنجهایی که ایشان در راه خداشناس کردم مردم کشید، اظهار داشت: رسول خدا از مردم در برابر این کار ها اجری جز محبت اهل بیت (ع) تقاضا ننمود. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به آیات سوره شوری مبنی بر اینکه پیامبر گرامی اسلام فقط و فقط محبت اهل بیت را اجر رسالت خود دانسته است ، افزود: هنگامی که کلمه “الا” به کار می رود مفهومش این است که فقط و فقط همین موضوع مورد نظر می باشد و نه چیز دیگری.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی ادامه داد: در جای دیگری از قرآن خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام(ص) امر می نماید که بگو اجر رسالت من چیزی جز قرار گرفتن در راه خداوند متعال نیست. وی اظهار داشت: با کنار هم قرار دادن این دو آیه که یک جا اجر رسالت رسول ا…(ص) را “مودت فی القربی” می داند و یک جا قرار گیری در راه خداوند متعال ، به این نتیجه می رسیم که اگر انسان می خواهد بنده خداوند باشد و در راه خدا قدم بردارد راهی جز محبت و اطاعت از اهل بیت وجود ندارد. وی اضافه نمود: در واقع مسیر و راه خداوند متعال و راه بندگی و قرار گرفتن در این مسیر همان “مودت فی القربی” است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه پاسخ ما برای این پرسش که چرا به زیارت امامزادگان می رویم همین 2 آیه است، افزود: امام صادق (ع) در حدیثی می فرماید که مفهوم “مودت فی القربی” اطاعت ما در مسیر خداوند متعال است. حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی افزود: در حدیث امام صادق (ع) تکریم اولاد ایشان نیز به “مودت فی القربی” تعبیر گشته است. وی اظهار داشت: “مودت فی القربی” مفهومش است که اطاعت اهل بیت در کنار تکریم خاندان ایشان معنی می دهد.

حجت الاسلام شرفخانی در بخش دیگری از سخنانش افزود: نکته اصلی این است که اگر ما می گوییم به زیارت امامزادگان برویم و توسل می جوییم ، نه به این معنی است که ایشان خود حاجات ما را برآورده می نمایند، بلکه ایشان به عنوان واسطه فیض عمل می کنند. وی اضافه نمود: خداوند متعال ریسمانی را برای ما آماده نموده است که ما اگر به این ریسمان چنگ بزنیم قطعاً در انتهای آن یاد خداوند و وحدانیت خدا قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی تصریح کرد: قطعا هر کس در امامزادگان حضور پیدا نماید در ذهن او وحدانیت خدا و یاد خداوند متعال است که متجلی می گردد. ایشان افزود: اگر ما امروز در کنار این امامزادگان بزرگوار نشسته ایم به خاطر آن است که این بزرگواران مارا به خدوند متعال وصل می نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سارمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخان خود با اشاره به حضور مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در استان همدان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در حضور خود در استان همدان به زیارت امامزاده عبدا…(ع) همدان و امامزاده محسن رفته و این جزء سیره عملی ایشان است که در سفرهای استانی به زیارت امامزادگان اهتمام ویژه ای می ورزند. حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی اظهار داشت: اگر ما امروز شیعه هستیم و اگر بر سر سفره قرآن نشسته ایم و روزه می گیریم و اکر امروز محب خاندان اهل بیت عصمت و طهارت می باشیم ، همه اینها را مدیون این امامزادگان بزرگوار هستیم؛ چرا که اینها بودند که وارد ایران شدند و تشیع و محبت اهل بیت را در دلهای پدران و مادران ما نهادینه کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به قطب فرهنگی نمودن بقاع متبرکه اظهار داشت: طرح جامعی در این زمینه وجود دارد و به عنوان چشم انداز قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه مطرح است. حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با تشریخ این طرح اظهار داشت: در این برنامه بحث های سخت افزاری از قبیل عمران و آبادانی بقاع متبرکه و نیز بخش های نرم افزاری مانند ایجاد کتابخانه ها و نیز فعالیت در گستره فضای مجازی گنجانده شده است. وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مناسبتها و ایام برای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی افزود: در این راستا طرح های ویژه ای در طول سال به انجام می رسد که طرح آرامش بهاری در ایام نوروز و نیز طرح سوگواره یاس نبوی(ص) در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و طرح نشاط معنوی از جمله آنها است.

حجت السلام والمسلمین شرفخانی طرح ضیافت الهی را نیز از جمله طرح های دانست که در ماه مبارک رمضان به اجرا در می آید. وی همه این طرح ها را در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دانسته و افزود: در 5 سال پیش که طرح ضیافت الهی به اجرا در امد در کمتر از 800 امامزاده کشور مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی برگزار می گردید، ولی امسال در در بیش از 1800 امامزاده این مراسم به اجرا در می آید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازنان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به جلسات تفسیر در بقاع متبرکه اظهار داشت: این جلسات بعضاً با حضور نماینده محترم ولی فقیه در آن استان و امام جمعه آن شهر برگزار می گردد. وی با اشاره به اعزام حدود 4 هزار نفر مبلغ برای طرح ضیافت الهی عنوان نمود: برنامه مناجات خوانی طرحی است که از امسال در حدود 400 امامزاده در سطح کشور برگزار شده و در آن به قرائت دعای ابو حمزه ثمالی و دعای افتتاح پرداخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه