فرصت‌محور عمل كنند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به اينكه رفتار سازمان‌ها برای برگزاری برنامه‌های دينی و فرهنگی تهديدمحور است گفت: بيشتر مراكز و سازمان‌ها در مواقع بروز تهديد اقدام به برپايی برنامه‌های گسترده دينی و فرهنگی می‌كنند در صورتی كه رفتار اين مراكز بايد فرصت‌محور باشد و از هر فرصتی برای ترويج فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش كنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به ظرفيت گسترده ايام تعطيل در طول سال برای ارتقای سطح معنويت مردم اشاره و عنوان كرد: سازمان‌های مختلف بايد از ظرفيت‌هايی كه در طول سال به مناسبت‌های مختلف برای مردم ايجاد می‌شود به منظور ارتقای سطح معرفتی عموم مردم استفاده كنند.

وی ادامه داد: برخی سازمان‌ها و نهادها در مواقع رويارويی با ايام تعطيل كار خود را نيز تعطيل می‌كنند، در صورتی كه اين ايام برای مردم وقت فراغت است ولی برای سازمان‌ها و ارگان‌های فرهنگی يك فرصت محسوب می‌شود.

شرفخانی با اشاره به اينكه رفتار سازمان‌ها برای برگزاری برنامه‌های دينی و فرهنگی تهديدمحور است گفت: بيشتر مراكز و سازمان‌ها در مواقع بروز تهديد اقدام به برپايی برنامه‌های گسترده دينی و فرهنگی می‌كنند در صورتی كه رفتار اين مراكز بايد فرصت‌محور باشد و از هر فرصتی برای ترويج فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش كنند.

وی تعطيلات نوروز را نيز از جمله موقعيت‌های مناسب برای ارتقای سطح معنويت در مردم برای شروع يك سال جديد دانست و گفت: سازمان اوقاف و امور خيريه تلاش دارد از اين فرصت به بهترين نحو استفاده كند كه در اين راستا برای دومين سال متوالی طرح آرامش بهاری در آستان امامزادگان و بقاع متبركه اجرا می‌شود.

وی از تشكيل هزار و 500 مركز دينی ــ قرآنی در سطح آستان امامزادگان و بقاع متبركه خبر داد و گفت: به منظور پيگيری برنامه‌های فرهنگی و دينی در امامزادگان هزار و 500 مركز دينی و قرآنی در آستان امامزادگان ايجاد شده است كه اين رقم بايد به دو هزار مركز برسد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه در پايان يادآور شد: اين مراكز وظيفه مديريت برنامه‌های فرهنگی و دينی امامزاده‌ها در طول سال را برعهده دارند. همچنين برای مديران اين مراكز دوره‌های آموزشی منسجم برگزار شده است تا به دور از سليقه‌گرايی به اجرای فعاليت‌ بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه