عصرامروز/ همایش بزرگ «منشور عزت» در بیش از ۴۰۰ بقاع متبرکه و امامزادگان کشور

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت : امروز شنبه 29 مهرماه،همزمان با روز اول صفر مصادف با ورود کاروان اهل بیت (ع) به شهر شام و خطبه خوانی حضرت سجاد (ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در کاخ یزید (لعنت الله علیه) و محکومیت خاندان بنی امیه ، قاتلین و عاملین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)بویژه شخص منحوس یزید ، همایش «منشور عزت» دربیش از 400 بقاع متبرکه و امامزادگان کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این همایش در عصر امروز برگزار می شود ، گفت : سخنرانی و تشریح خطبه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در کاخ اموی ، قرائت قرآن ، خطبه خوانی و مدیحه سرایی از برنامه های پیش بینی شده در این همایش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: از شاعران مطرح آیینی کشوری و استانی خصوصاً شاعران حماسه سرای میهن عزیز اسلامی، جهت ایجاد فضای حماسی در این همایش دعوت شده است.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه محور و محتوای این دو خطبه مملو از برائت از ظالمان و مبارزه با دستگاه ظلم و جور و رسوا نمودن مظاهر تزویر و ریا است ، تصریح کرد : در این همایش مباحثی همچون ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی که در عصر حاضر آمریکای جنایتکار ، انگلیس و رژیم صهیونیستی است ، تشریح خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش «شعار لبیک یا حسین (ع)» و «شعار لبیک یا زینب (س)» در امامزادگان و بقاع متبرکه طنین انداز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه