طرح مهرتحصیلی باهدف کمک به دانش آموزان مستعد ۲۳ شهریورماه در سراسر کشور اجرا می شود

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی گفت: در راستای رسالت های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیر اندیش ، این معاونت در قدم نخست، اقدام به جمع آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با کمک به دانش آموزان مستعد پرداخته و پس از احصاء کامل اطلاعات و استخراج ارقام ریالی موقوفات مرتبط، اقدام به تهیه و ابلاغ طرحی به نام مهر تحصیلی کرده است.

وی هدف از ابلاغ این طرح را اجرای رویه ای واحد در اجرای نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان مستعد بیان کرد و افزود: اجرای این طرح باعث اجرای رویه ای واحد در عمل به نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان مستعد شده و از اعمال سلیقه های شخصی جلوگیری می نماید.
حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد : اجرای طرح مهر تحصیلی علاوه بر انسجام بخشی و هدایت امینانه نیات، گزارش گیری و اطلاع رسانی دقیق از اجرای آن را از جامعیت و شفافیت لازمی، برخوردار خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی فردا 23 شهریورماه در 16 استان کشور برگزار می شود، تصریح کرد: در 16 استان و با مرکزیت کرمانشاه شامل ؛ تهران ، کردستان ، بوشهر ، فارس ، قم ، مازندران ، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان ، کرمان ، کردستان ، مرکزی و گیلان که دارای موقوفات مرتبط و درآمدزا هستند ، در روز 23 شهریورماه همایش مهر تحصیلی بصورت نمادین با هدف اجرای نیات واقفان و تکریم و تجلیل از آنان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش با دعوت از مسئولین و خیرین در سطح استانها و با هدف تکریم از خیران و موسسات مرتبط با طرح ، تجلیل از واقفان و ارائه مشاوره های لازم جهت ایجاد وقف های جدید برگزار می شود
حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد : در طرح مهرتحصیلی از عواید و درآمدهای 388 موقوفه مرتبط ؛ ارائه کمک هایی از قبیل؛ خرید لباس و لوازم التحریر دانش آموزان ، هزینه تحصیلی ایتام، هزینه تحصیل و امرار معاش محصلین، در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در این طرح اولویت هایی در نظر گرفته شده است، افزود: دانش آموزان تحت پوشش مجتمع آموزشی و تربیتی و دارالایتام ها و دانش آموزان مستعد شرکت کننده در برنامه های قرآنی در اولویت دریافت این تسهیلات و خدمات هستند.

وی ادامه داد: در غیر از 16 استان نیز بمنظور ایجاد وقف های جدید و ترویج فرهنگ کمک به دانش آموزان نیز این طرح اجرا می شود.
شرفخانی تاکید کرد : در این طرح بسته های لوازم التحریر شامل ؛ کیف ، مداد رنگی ، مداد تراش و پاک کن ، خودکار ، جامدادی، دفتر سیمی، دفتر معمولی ، دفترچه یادداشت و … به دانش آموزان اهدا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه