شرکت ۵۴۰ هزار نفر طی ۲ سال در طرح تربیت حافظان قرآن

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ با شرکت بیش از ۲۴۰ هزار نفر بزرگ‌ترین رویداد قرآنی پس از انقلاب اسلامی است ، گفت: 540 هزا نفر طی 2 سال در این طرح شرکت کرده اند.

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین گشایش آزمون سراسری طرح ملی حفظ قرآن گفت: آزمون سراسری طرح ملی حفظ با شرکت بیش از 240 هزار نفر به صورت همزمان، متمرکز و کنکوری در سراسر کشور برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین رویداد قرآنی با چنین گستردگی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.
وی افزود: طرح ملی تربیت حافظان قرآن به همت سازمان اوقاف و امور خیریه پس از منویات مقام معظم رهبری در سال 90 که در جمع قاریان و حافظان قرآن ایراد کردند با محوریت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن آغاز شد و این طرح با استانداردهای لازم و سازوکار پیش‌بینی‌شده به مدت 4 سال ملزم به تربیت یک میلیون حافظ قرآن در سازمان اوقاف و امور خیریه است.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف طرح ملی حفظ 9 هزار پایگاه تخصصی در کشور راه‌اندازی شد که طی 2 سال موفق به ثبت‌نام 540 هزار نفر قرآن‌آموز در این طرح شد.
وی عنوان کرد: در مرحله ابتدایی طرح ملی تربیت حافظان قرآن بیش از 100 هزار نفر موفق به شرکت در آزمون سراسری در اردیبهشت سال گذشته شدند.
حجت‌الاسلام شرفخانی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز راهبردی حفظ قرآن و بهره‌مندی از اساتید مجرب و فنی در قالب اتاق فکر بر لزوم تربیت مربیان حفظ قرآن تأکید شد و در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه تاکنون موفق به برگزاری 65 دوره تربیت مربی حفظ از 31 استان کشور به مدت یک هفته در استان قم ، با حضور اساتید شاخص و مجرب کرده است که تاکنون 2480 نفر مربی تربیت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه