سند اجرایی فعالیت‌های فرهنگی جهان اسلام تدوین می‌شود

به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در حاشیه نشست نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرک ایران اسلامی که به میزبانی مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: از اقدامات مناسبی که طی دو سال اخیر صورت گرفته، برگزاری اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس ایران، عراق و سوریه بود.

وی افزود: با توجه به برگزاری متمرکز این اجلاسیه، نمایندگان تولیت‌های عتبات مقدس، جلسات مختلفی را برگزار می‌کنند تا بتوانند بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده میان تولیت‌ها و نیز بیانیه صادر شده در کربلای معلی، هم‌افزایی و هم‌گرایی خوبی میان فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در بخش آموزش و پژوهش و نیز مدیریتی آستان‌های متبرک و هم‌چنین احیاء موقوفات، فناوری اطلاعات و تبادل تجربیات صورت بگیرد.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: بر همین اساس بیانیه‌ای طراحی شده و اهداف، سیاست‌ها و راهبردها مشخص شده و طی هر جلسه، شیوه‌نامه و راه‌کارهای اجرایی مطرح می‌شود.

وی گفت: در این جلسه نیز راهکار اجرایی توسط کارگروه‌های نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرک ایران اسلامی طراحی شد تا برای ارائه در جلسه دی‌ماه این اجلاسیه آماده شود؛ یکی از سرفصل‌های این راهکارها، بررسی موضوعات محتوایی در حوزه معارف و فرهنگ و سیره بزرگان دین و هم‌چنین ارائه محصولات فرهنگی مناسب برای زائران در راستای ارتقاء سطح معرفتی آنان بود که در قالب بندهایی از این بیانیه پیگیری شد.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی ضمن اشاره به ضرورت هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های گوناگون مجموعه اعتاب مقدس، اظهار کرد: شیوه‌نامه‌های آماده شده در این جلسات در نشست بعدی جمع‌بندی شده و پس از تایید تولیت‌های آستان‌های مقدس، به عنوان سند اجرایی فعالیت‌های فرهنگی جهان اسلام تدوین و ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آستان قدس رضوی تجربه طولانی و کافی در عرصه‌های مدیریتی بقاع متبرک داشته است، می‌توان به این مجموعه عظیم موقوفاتی به عنوان مدیریت موفق اسلامی اتکاء کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی بیان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان بنیانگذار اجلاسیه اعتاب متبرک جهان اسلام، در ادامه راهبردهای این اجلاسیه، نقش اساسی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه