سبک زندگی اسلامی بر اساس بخشش و محبت است

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی، هنری وقف چشمه همیشه جاری در اصفهان گفت: اساس و شالوده زندگی معنوی انسان را محبت و بخشش دانست و اظهار داشت: اگر روابط اجتماعی و خانوادگی بر اساس منفعت و مادیات باشد قانون جنگل بر جامعه حاکم می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ساختار محبت از بخشش است و نگاه محبتی یعنی از خود بگذریم تا دیگران پیشرفت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه افزود: انسان زمانی در زندگی آرامش خواهد داشت که اهل بخشش باشد؛ سبک زندگی اسلامی نیز بر اساس بخشش و محبت است؛ ساختار انسان یک ساختار اجتماعی و بخشش نیز جزئی از این ساختار انسان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در ادامه با اشاره به پوشش 7 هزارنفری تحت پوشش درمانی اوقاف بیان داشت: همه باید در این سنت پسندیده و ماندگار سهیم باشیم حتی اگر یک جلد کتاب را وقف کنیم.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) مهمترین معیار سنجش شیعی را بخشندگی بیان کرده است و این امر ما را به این امر هدایت می کند که مهترین معیار سبک زندگی اسلامی بخشندگی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه خاطر نشان کرد: ساختار یک جامعه شیعه برپایه و اساس بخشش و احسان است که وقف بارزترین نشانه آن است و اهل قلم ترویج این مهم را باید به بهترین شکل انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه