روحانیون باید با مجهز شدن به علم روز، منبرها را غنی و پرمحتوا برگزار کنند

گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی به بقاع متبرکه با عنوان «همایش بصیرت» روز پنجشنبه در سالن اجتماعات امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این گردهمایی با بیان این که امروز حوزه و روحانیت مدیون امام راحل و شهیدان است، به مبلغان توصیه کرد: در منبرهای خود فرهنگ جهاد و شهادت را تبیین و تفکر انقلابی، اسلام ناب و اسلامی سیاسی را جاری کنند.

حجت الاسلام احمد شرفخانی افزود: دهه اول محرم بهترین فرصت است تا در مجالس عزاداری به تبیین معارف الهی و فلسفه قیام امام حسین(ع) پرداخت.

ایشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه؛ هیئت ها نمی توانند سکولار باشند، هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هر کس علاقمند به امام حسین است، یعنی علاقمند به اسلام سیاسی، اسلام مجاهد، اسلام مقاتله، اسلام خون دادن و اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است.(92/8/20) گفتند: مردم از ما داستانهای تکراری که نتوانیم تفکر انقلابی را
مطرح کنیم نمی خواهند بلکه نیاز امروز جامعه سوق دادن مردم به تفکرات انقلابی و اهداف انقلاب است.

ایشان همچنین با اشاره به تلاش بیش از 250 شبکه ماهواره ای فارسی زبان علیه روحانیت و همچنین با هدف تغییر اهداف انقلاب از مبلغین خواست تا در مجالس اهل بیت بیش از پیش اهداف انقلاب را تشریح کنند و مردم را با شهدا و زندگی آنان آشنا کنند تا روحیه جهاد و ایثار در جامعه زنده بماند.

شرفخانی با اشاره به بخش دیگری از صحبت های مقام معظم رهبری که فرموده اند: اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که نباید وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، غلط است. البته معنای این حرف این نیست که هر حادثه ی سیاسی در کشور اتفاق بیافتد، ما باید حتما در مجلس روضه آن را با یک گرایش خاصی- حالا یا این طرف، یا آن طرف- بیان کنیم و احیانا با یک چیزهایی هم همراه باشد؛ نه، امام فکر انقلاب، فکر اسلام، خط مبارکی که امام (رضوان الله علیه) دراین مملکت ترسیم کردند و باقی گذاشتند، اینها بایستی در مجموعه ها و مانند اینها حضور داشته باشد(92/8/20) با تاکید دوباره بر اینکه آرامش جامعه ما مدیون امام و شهدای گرانقدر انقلاب است از شهدای مدافع حرم بخصوص شهید محسن حججی تقدیر کردند و شهید محسن حججی را نتیجه تفکر و روحیه انقلابی دانست و از مبلغین خواست تا این تفکر و روحیه انقلابی رادر مردم زنده نگه دارند.

وی ادامه داد: روحانیون باید با مجهز شدن به علم روز، منبرها را غنی و پرمحتوا برگزار کنند تا جوانان با تفکر انقلابی و سیره ائمه اطهار(ع) آشنا شوند و در این مسیر حرکت کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: برای ایام دهه نخست محرم امسال نیز بیش از 1500 نفر از مبلغان با حمایت سازمان اوقاف به مسافرت به شهرهای مختلف در امامزادگان به اجرای برنامه های سخنرانی و عزاداری پرداخته و مردم را با کلام و معارف اهل بیت(ع) آشنا خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه