رهرو شهدا دست‌درازی به حق‌الناس ندارد/ حمایت از ولایت فقیه وظیفه همگانی است

مشاور رئیس سازمان اوقاف و مدیر کل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه شهدا به موضوع حق‌الناس توجه داشتند و ما هم باید در راه شهدا از دست‌درازی به حق‌الناس دوری کنیم، گفت: اگر امروزه رهرو شهدا هستیم باید همگام با آنها گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی دوشنبه‌شب همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع) در بیست و پنجمین جشنواره اشک و لبخند شهدای روستای نیاک بخش لاریجان مازندران، اظهار کرد: جایگاه شهدا بالا است و هر چه در رابطه با شهدا بگوییم همانند قطره‌ای از اقیانوس بیکران است.

وی با اشاره به اینکه شهدا با خداوند معامله دارند و بالاترین پاداش را به خود اختصاص می‌دهند، افزود: در روایت‌ها آمده است که به شهدا همانند انبیا و اولیا اجازه شفاعت داده شده است تا هر کس را که خود بخواهد شفاعت کنند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: هر شهید که در راه خدا خون خود را اهدا می‌کند، خونش به زمین می‌ریزد و لباس شهادت به تن می‌کند به طواف امام حسین(ع) مشغول می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه شهدا اهل شفاعت هستند، ادامه داد: بهترین دعا و آرزوی همه انبیا و اولیا رسیدن به مقام شهادت در مسیر خدا و عاقبت ختم به شهادت است.

شرفخانی با بیان اینکه ما قدرت درک شهدا را نداریم و باید جست‌وجو کنیم و ببینیم چگونه شهدا به این مقام والا رسیدند، یادآور شد: یادواره شهدا را ما نیاز داریم و آنها نیازی به این مراسمات ندارند زیرا ما باید با قرار گرفتن در مسیر شهدا به زندگی دنیا و آخرت خود رنگ و بویی خدایی ببخشیم.

وی با اعلام اینکه شهدا به رسالتی که امامان و انبیاء برای آن منصوب شدند لبیک گفتند و جهت حفظ آن با جان و نفس معامله کردند، بیان کرد: انبیا و معصومان برای دعوت مردم به سمت عبادت و قرار گرفتن در مسیر الهی انتصاب داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سابق سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شهدا در راه خداوند تبدیل به عبد شدند و جایگاه عبودیت را درک کردند، ادامه داد: عبد در معنا مطیع و بنده خدا بودن است که علاوه بر خداوند، مطیع امامان، انبیا و در زمان غیبت امام عصر(عج) مطیع ولایت فقیه باشند.

این مسؤول با اعلام اینکه همه مخلوقات خداوند بنده خدا بوده و تسبیح می‌گویند، افزود: بندگی به صورت تکوینی و اختیاری است که شهدا در عرصه خلقت فقط خدا را دیدند و بنده تمام عیار خدا هستند.

شرفخانی با اعلام اینکه بندگی به دو صورت ظاهری و حقیقی برای انسان‌ها در نظر گرفته شده است ولی شهدا علاوه بر بندگی ظاهری به بندگی حقیقی رسیده و در حقیقت خود توانستند صفات و حقیقت خدا را درک کردند، گفت: شهیدان عالم عرصه خداشناسی هستند.

وی با اشاره به اینکه تجلی عبادت شهدا در رفتار و منش آنها بوده و در عرصه فردی، اجتماعی و فرهنگی تجلی عبادت شهدا مشخص است، خاطرنشان کرد: برخی خود را امروزه بازمانده شهیدان، بازمانده جنگ تحمیلی و راه شهدا می‌دانند ولی آنها باید بدانند که در این مسیر دو بازمانده خوب و بد داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سابق سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه بازماندگی یعنی اینکه خداوند در راه جهاد عرصه‌ای را برای آنها ایجاد کرده و با گذشتن از آن عرصه امروزه وارد عرصه‌های دیگری هستند و باید همیشه رزمنده باشند، ادامه داد: مطیع خداوند آن کسی است که علاوه بر طاعت و عبادت، در همه زمینه‌ها اطاعت‌کننده اوامر الهی باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه شهدا به موضوع حق‌الناس به شدت توجه داشتند و ما هم باید در راه شهدا از دست‌درازی به حق‌الناس دوری کنیم، بیان کرد: امروزه اگر رهرو شهدا هستیم باید همگام با آنها گام برداریم.

شرفخانی با اعلام اینکه شهدا به مقام ولایت فقیه بسیار توجه داشتند، تصریح کرد: اکنون اگر بخواهیم شهدا در غربت نمانند باید مطیع امام زمان خود و ثابت قدم در این مسیر باشیم و در عصر غیبت به ولایت فقیه رجوع کنیم.

وی گفت: این روزها رهرو شهدا بودن رهرو ولایت فقیه بودن را می‌خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه