راه‌اندازی خیمه‌های معرفت/ تدارک ۸ میلیون وعده پذیرایی در موکب‌ها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد شرفخانی به راهپیمایی عظیم حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه، یکی از نهادهای ممتاز دینی در عرصه امور احسان و بیع است و کنگره عظیم اربعین حسینی تجلی ایثار و گذشت و احسان و انفاق و تجلی انسانیت در عرصه ایثار است.

وی افزود: مردم از هم پیشی می‌گیرند تا بتوانند در این کنگره عظیم خدمت‌رسانی را نسبت به زائران داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه ایثار و گذشت فقط در چند سال اخیر شکل نگرفته است که بگوییم فقط به خاطر این کنگره عظیم اربعین که در چند سال اخیر در کل جهان شکل‌گرفته، نمایان شده است، بیان داشت: ما مشاهده می‌کنیم بعضاً بیش از ۳۰۰ سال پیش در کشور ما افرادی بودند که عاشق اهل‌بیت و ابا عبدالحسین (ع) بودند و اموال خودشان را در راه ایشان وقف کردند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، وقف برای روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و عزاداری را یکی از وقف‌های قابل‌توجه برشمرد و گفت: ما شاهد این هستیم که حتی در زمان قدیم در پیاده‌روی زائران به سمت حرم امام حسین (ع) وقف‌هایی اتفاق افتاده که در بعضی جاها برای اطعام یا برپایی مجلس عزاداری یا برای نقل‌وانتقال و یا وسایل نقلیه‌ای در وقف نامه‌ها نسبت به همان زمان خودشان، موضوعاتی را بیان کردند.

وی با اشاره به نقش سازمان اوقاف در این زمینه تأکید کرد: سازمان اوقاف هم امروز به‌عنوان متولی شرعیه این موقوفات ضرورت دارد تا اجرای امینانه و صحیح واقفین را انجام دهد.

وی تأکید کرد: بر همین اساس وقف نامه‌ها کاملاً با دقت بیشتری مرور شد و در مواردی که شرعاً می‌توانستیم و انجام‌وظیفه داریم تا نسبت به زائران اقدام کنیم، برنامه‌ریزی صورت گرفت.

حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: هم در داخل کشور و هم در خارج کشور یعنی داخل عراق، ۷۴ موکب را طراحی کردیم که بخش عمده‌شان برای پذیرایی و اسکان و هم برنامه‌های فرهنگی است و بعضی از موکب‌هایمان با توجه به نیت واقف، باید کفش و لباس تهیه کنیم و در اختیار زائران قرار دهیم.

وی با اظهار به اینکه واقفانی داریم که مشخص کردند به چه شکلی اطعام انجام شود و برای همین هم سرفصل‌هایی را در نظر گرفتیم، گفت: بیش از هشت میلیون و ۲۷۰ هزار وعده پذیرایی در کل کشور با همکاری تمام همکاران در استان‌ها برنامه‌ریزی‌شده تا به‌صورت مشارکتی در تمام موکب‌ها انجام دهیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یکی از موارد قابل‌توجه در امر وقف را روضه‌خوانی و تعزیه‌داری و برنامه‌های معرفتی برای زائران برشمرد و خاطرنشان شد: به همین دلیل برخی از روحانیون را به خیمه‌ها اعزام کردیم تا در قالب خیمه‌های معرفت حضور پیدا کنند تا بتوانند هم تبیین و تبلیغ معارف حسینی و همچنین زیارت بامعرفت را داشته باشند.

وی ادامه داد: تبلیغ چندرسانه‌ای با استفاده از ابزارهای نوین در دستور کار قرارگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه