راه‌اندازی بیش از ۲۵۰ کاروان شادی جشن ولایت علوی دربقاع متبرکه شاخص کشوردرروزعیدغدیر

حجت الاسلام احمد شرفخانی در گفتگو با خبرنگار معاونت فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: اگر به دنبال ترویج ایمان و تقوا در جامعه هستیم باید شعائر ااهی را در جامعه نهادینه کنیم.

شرفخانی ادامه داد: برنامه‌های حزن و اندوه و روضه خوانی در کشورما به خوبی برگزار می گردد، ولی باید در زمینه شادی و سرور اهل بیت علیه السلام نیز کارهای اساسی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه با دید و بازدید غدیر احیا نمی‌شود، بیان کرد: باید برای احیاء غدیر معارف غدیر را احیا نمود که البته راه اندازی کاروان شادی یکی از شعائر و به جهت اعلان شادی اهل بیت (ع) می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: امسال راه‌اندازیبیش از 250 کاروان شادی حرکت مردمی بصورت گسترده از یک مکان مشخص همراه با 130 پرچم متبرکه علویه و اجرای برنامه‌ها وسرودهای شادی به همراه مدیحه‌سرایی و گل‌افشانی ونیز برگزاری مراسم جشن در مکان امامزادگان یکی از ویژه برنامه های روز عید سعید غدیر می باشد.

شرفخانی افزود: مدیحه‌سرایی، سرودخوانی جمعی، اجرای اشعار حماسی و ولایی، گل‌افشانی، عطرافشانی و اجرای برنامه‌های شاد؛ فضاسازی محیطی با محوریت غدیر و ولایت در طی مسیر کاروان شادی از جمله اقدامات این کاروان می باشد.

وی ضمن بیان حضورسادات بویژه علماء و روحانیون سادات در پیشاپیش کاروان شادی به همراه شال سبز سیدی افزود :راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و پخش شیرینی و شربت در مسیر کاروان شادی از دیگر اقدامات این حرکت مردمی می باشد.

حجت الاسلام احمدشرفخانی ادامه داد: درمسیر کاروان شادی در بین شرکت‌کنندگان ، اقلام فرهنگی ، پرچم و دسته گل توزیع خواهد شدو برگزاری مسابقه و اهداء جوایز برای شرکت‌کنندگان این کاروان از برنامههای جذاب این روز می باشد.

وی در پایان افزود :اختتام کاروان شادی در بقاع متبرکه با قرائت قرآن، سخنرانی، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی شاعران آئینی و قرائت بخشی از خطبه‌ی غدیر،بویژه بخش پایانی خطبه (عهد ماندگار ـ بیعت عمومی) و قرائت میثاق نامهمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه