خیمه های معرفت با حضور ۲ هزار روحانی در مسیر حرکت زائران اربعین برپا می شود

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری ، امسال سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد تا در اقدامی هماهنگ و با مشارکت خیرین و بهره گیری از کمک های مردمی و مشارکت 11 اداره کل اوقاف موکب هایی را برای استقبال از زائران کربلای معلی و نجف اشرف در مسیر حرکت کاروانهای اربعین برپا نماید.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا ، 2000 نفر از روحانیون با برپایی خیمه های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی از سراسر کشور در مسیرهای حرکت زائران مستقر خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: بر همین اساس مقرر شده است تا از استان های تهران و خراسان رضوی روحانیون به خیمه های معرفت مستقر در کربلای معلی و نجف اشرف اعزام شوند، همچنین این استان ها پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را در این شهرها برعهده گرفته اند.

شرفخانی با اشاره به اینکه ، ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان های اصفهان ، قزوین ، قم، همدان ، کرمانشاه ، زنجان و مرکزی به عنوان استان معین در مرز مهران مستقر می شوند ، تصریح کرد : این ادارات نیز در همین راستا تمام توان و قوای خود را جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران محترم با کمک خیرین و متولیان موقوفات و همچنین از محل منطبق نیات مرتبط با این موضوع بکار خواهند گرفت تا بتواند این فعالیت را به بهترین شکل انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی، توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، پذیرایی و همچنین اطعام زائران حسینی از جمله اقداماتی است که در این موکب صورت می گیرد ، افزود : فعالیت ها با هدف ارتقاء خدمات به زائران محترم و همچنین ادای دین به حضرت اباعبدا… الحسین(ع) صورت می گیرد که ما هرچه که در این راه انجام دهیم، کم است.

وی تصریح کرد : همین جا از کلیه عاشقان سید الشهدا(ع) و همچنین خیرین نیکوکار دعوت می کنم تا در این امر خداپسندانه با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مشارکت کنند.

شرفخانی با اشاره به خدمات اسکان در این طرح گفت: برای پذیرایی از زائران پیاده اربعین حسینی بقاع متبرکه استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه تجهیز شده است تا در صورت نیاز زائران را اسکان دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با ادارات کل اوقاف استان ها از مشارکت 11 اداره کل در این طرح خبر داد و افزود : ادارات کل اوقاف و امور خیریه فارس ، یزد ، مازندران ، بوشهر ، هرمزگان هم در خوزستان و در مرز شلمچه و چزابه حضور خواهند یافت و به زائران خدمات رسانی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه