خلقت بهانه‌ای است برای معرفت و عبادت

خبرگزاری مهر: سی ‌و ‌سومین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مقطع شکوفه‌ها با حضور 243 نفر از سراسر کشور در مشهد با حضور مسئولان کشوری آغاز شد .

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور جمعه شب در این مراسم اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور 243 نفر از میان 3 هزار شرکت‌کننده به عنوان برگزیده استانها به مدت یک هفته انجام می شود .

 

حجت الاسلام احمد شرفخانی ادامه داد: در گروه برادران در بخش های قرائت 37 نفر، حفظ کل 21 نفر، حفظ 20 جزء 22 نفر و ترتیل 35 نفر از منتخبان استانها به رقابت با هم می‌پردازند .

 

احمد شرفخانی با بیان اینکه همزمان با این مسابقات، 31 نفر از منتخبان استانها نیز در سومین دوره مسابقات سراسری اذان شرکت ‌کرده‌اند، افزود: نکته قابل توجه در این مسابقات این است که در کنار برگزاری این مسابقات، محافل انس با قرآن و کارگاههای آموزشی در استانها و شهرستانها، انجام می‌شود .

 

وی افزود: در بخش خواهران نیز 31 نفر در قرائت، 17 نفر در حفظ کل، 18 نفر در بخش حفظ 20 جزء و 31 نفر در بخش ترتیل از سراسر کشور برگزیده شدند که این هفته با هم به رقابت می‌پردازند تا نفرات برتر کشور مشخص شوند .

 

شرفخانی با بیان اینکه قرآن و عترت پیامبر(ص) دو بال رسیدن به خداوند هستند، گفت: خلقت بهانه‌ای است برای معرفت و عبادت و این اتفاق تنها از مسیر قرآن و عترت میسر می‌شود .

 

وی بنای اسلام را بر پنج پایه دانست و گفت: ولایت کلید همه پایه‌ها و حرکتهای انسانی است و در هر دوره انسان با امام خود امتحان می‌شود .

 

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان یک هزار و 59 ترتیل قرآن در امامزادگان و اماکن متبرکه برگزار شده، تأکید کرد: این همه به برکت جمهوری اسلامی است که رسالت امروز ما قدم نهادن در عرصه حفظ قرآن است.

 

شرفخانی گفت: باید در جامعه قریب به 15 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم که به مفاهیم قرآنی تسلط داشته باشند.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با قدردانی از تلاشهای ارزشمند سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان در سالهای پس از انقلاب و در سخت‌ترین شرایط این مسابقات را برگزار کرد.

 

جواد آرین‌منش با بیان اینکه این مسابقات تأثیر شگرفی در ترویج قرآن و معارف قرآنی در سطح کشور و حتی در جهان اسلام داشته است، یادآور شد: بیداری اسلامی در منطقه حاصل برگزاری همایشها، جلسات قرآنی و حضور قاریان کشور در سطح بین‌المللی بوده‌است.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه را از جمله نهادهای عمل کننده به رهنمودهای مقام معظم رهبری در پرورش 10 میلیون قاری قرآن دانست.

 

وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این سالها چراغ فعالیتهای قرآنی را در این استان روشن نگه داشته است.

 

گفتنی است، این دوره از مسابقات قرآنی تا 18 آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه