حضور ۵۰ میلیون نفر در برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: از آغاز سال جاری 50 میلیون نفر در برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف شرکت کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: حضور 50 میلیون نفر در برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد شرف خانی ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه وقف احسان ماندگار در استان زنجان اظهار داشت: وقف یکی از معارف غنی اسلامی و از احکام مترقی شیعه است که آثار و برکات آن تمام جامعه را در برمی‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری برنامه‌های متنوعی توسط سازمان اوقاف در جوار بقاع و امامزادگان برگزار شده است، یادآور شد: برنامه سوگواره یاس نبوی یکی از برنامه‌هایی است که توسط این سازمان برگزار شده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه در ایام سوگواری حضرت زهرا (س) بیش از یک میلیون خطبه حضرت زهرا (س) در سطح کشور توزیع شده است، ادامه داد: بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه مسابقه خطبه حضرت زهرا (س) در یک هزار و 550 امامزاده در سطح کشور برگزار شد، یادآور شد: به یک هزار و 200 نفر از شرکت کنندگان در این مسابقه جوایزی اهدا شد.

شرفخانی با بیان اینکه دومین برنامه با عنوان نشاط معنوی ویژه دانش‌آموزان در ایام تابستان برگزار شد، اضافه کرد: در این برنامه نیز 64 هزار و 812 نفر شرکت کردند.

وی اذعان داشت: برنامه نشاط معنوی در 816 بقعه در سطح کشور و با استقبال خوب مردم برگزار شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف سومین برنامه سازمان اوقاف کشور را جشن ولایت علوی در اکمال دین نبوی عنوان کرد و افزود: این برنامه در یک هزار و 428 بقعه متبرکه در سطح کشور برگزار شد.

وی یادآور شد: جشن ولایت علوی در اکمال دین نبوی با حضور بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر برگزار شد.

شرفخانی همچنین از توزیع خطبه غدیر در دهه ولایت در بین مردم خبر داد و گفت: تعداد خطبه‌های توزیع شده در این زمینه بیش از یک میلیون بوده و بیش از 2 میلیون نفر در این مسابقه شرکت کردند.

وی همچنین تصریح کرد: به یک هزار و 400 نفر از برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف همچنین با اشاره به برگزاری برنامه بصیرت عاشورایی در ایام ماه محرم ادامه داد: این برنامه در 2 هزار و 114 امامزاده برگزار شد.

وی همچنین یادآور شد: تعداد شرکت کنندگان در برنامه بصیرت عاشورایی 19 میلیون و 71 هزار نفر بوده است.

شرفخانی همچنین از اطعام مردم در ایام ماه محرم از محل درآمد موقوفات خبر داد و گفت: امسال در ماه محرم 8 میلیون نفر از همین طریق اطعام شدند.

وی برنامه آرامش بهاری را نیز یکی دیگر از برنامه‌های سازمان اوقاف عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه در 2 هزار و 100 بقعه برگزار شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف اذعان داشت: امسال در برنامه آرامش بهاری که با مناسبت فرا رسیدن عید نوروز برگزار شد، بیش از 46 میلیون نفر شرکت داشتند.

وی یادآور شد: در مجموع افراد شرکت کننده در همه برنامه‌های سازمان اوقاف از آغاز سال جاری بیش از 50 میلیون نفر بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه