حضور بیش از ۶۵ میلیون نفر بار زائر در امامزادگان همزمان با سوگواره بصیرت عاشورایی

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به استقبال گسترده مردم از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه نخست ماه محرم در 2920 امامزاده و بقعه متبرکه کشور اظهارداشت : یکی از نیات مهم موقوفات کشور ، نیات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) است.

 

·        برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 11025 حسینیه ، مسجد و تکیه

وی اضافه کرد : امسال طرح سوگواره بصیرت عاشورایی علاوه بر بقاع متبرکه و امامزادگان در 11025 حسینیه ، تکیه و مسجد کشور نیز برگزار شد.

شرفخانی با اشاره به اینکه نیات 50 هزار موقوفه کشور مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) است و سازمان اوقاف وظیفه اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را دارد ، گفت : براین اساس هرساله در ایام ماه های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) ، تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) ، تبیین عبرت ها و درس های عاشورا ، تقویت باورهای دینی ، ترویج معارف اهل بیت (ع) بخصوص امام حسین (ع) ، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در مجموع بیش از 37 هزار جلسه سخنرانی در بقاع متبرکه ، حسینیه ها ، تکایا و مساجد در طول اجرای این طرح برگزار شد ، افزود : 23 هزار و 990 جلسه سخنرانی و روضه خوانی در بقاع متبرکه و 13 هزار و 120 جلسه در حسینیه ها ، تکایا و مساجد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های سخنرانی ها و روضه خوانی ها در بقاع متبرکه ، حسینیه ها ، تکایا و مساجد توسط روحانیون و مبلغین اعزامی ، بومی و مستقر در بقاع متبرکه برگزار شد ، تصریح کرد : در مجموع برای برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در دهه نخست ماه محرم ؛ 1394 مبلغ اعزامی از استان قم ، 2411 مبلغ بومی از حوزه های علمیه استانی و 2048 روحانی و مبلغ مستقر در مراکز فرهنگی امامزادگان مشارکت داشتند.

شرفخانی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 65 میلیون نفر بار زائر در عزاداری های طرح بصیرت عاشورایی شرکت کردند ، گفت : 21 میلیون و 672 هزار و 152 نفر بار زائر در برنامه های بقاع متبرکه و امامزادگان و 44 میلیون و 62 هزار و 520 نفر در برنامه های حسینیه ها ، تکایا و مساجد حضور یافتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) امسال در روز نخست ماه محرم در 401 امامزاده کشور برگزار شد ، افزود : در مجموع در این طرح ، 625 هزار و 931 نفر در این تجمع به عزاداری پرداختند.

وی با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان حسینی نیز در نخستین جمعه ماه محرم به یاد کودک شش ماهه دشت کربلا در 1962 امامزاده کشور برگزار شد ، گفت : در مجموع در این طرح 643 هزار و 100 نفر از بانوان عزادار به همراه کودکان شیرخوار خود شرکت کردند.

شرفخانی با اشاره به اینکه همایش احلی من العسل در روز ششم ماه محرم به یاد قاسم ابن الحسن با حضور نوجواران عاشورایی در 322 بقعه متبرکه برگزار شد ، ادامه داد : در مجموع در این طرح 793 هزار و 87 از نوجوانان به عزاداری پرداختند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه همایش رهروان زینبی در عصر روز دوازدهم محرم با حضور بانوان با شعار لبیک یا زینب (س) در 363 امامزاده کشور برگزار شد ، گفت : در مجموع 378 هزار و 885 بانوی عزادار در این طرح به عزاداری پرداختند.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از برنامه های طرح بصیرت عاشورایی حمایت از هیات های مذهبی است ، افزود: این حمایت ها و کمک ها براساس نیات واقفان که قیدهای زمانی و مکانی دارند و همچنین شاخص های تعیین شده از سوی سازمان اوقاف مبنی بر وجود برنامه های قرائت قرآن ، سخنرانی ، بیان احکام و عزاداری در مراسم هیات ها صورت می گیرد که امسال در این راستا به 3357 هیات کمک شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه