حضور امامزادگان عظیم الشان در ایران اسلامی یک هدیه الهی است

 

حجت السلام والمسلمین شرفخانی در روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان ضمن حضور در برنامه زنده آفتاب شرقی از شبکه اول سیما بیان کردند: امامزادگان حق حیات بر ما دارند. اگر امروز ما شیعه هستیم و سر سفره قرآن و اهل بیت (ع) نشسته ایم به جهت حضور امامزادگان است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان ضمن حضور در برنامه زنده آفتاب شرقی ضمن تبریک این روز در رابطه با پرسش مجری برنامه مبنی علت گسترگی امامزادگان در ایران اسلامی گفت:. سیر حضور امامزادگان در ایران را می توان اینگونه بیان کرد ، در دوران حکومت بنی امیه خفقان وفشار به ذریه رسول گرامی اسلام و دوستداران اهل بیت بسیار زیاد بود بطوریکه حجاج بن یوسف هر کجا ساداتی مشاهده می کرد، دستور می داد آنان را به شهادت برسانند و البته این مطلب فقط در رابطه با ذریه اهل بیت نبود بطوریکه دوستداران و شیفتگان ائمه معصومین برای رهایی از فشار حکومت فاسد، مجبور به هجرت به کشورهای اطراف می شدند. به عنوان مثال دعبل شاعر اهل بیت بخاطر فرار از دست حاکمان جبار سالهای سال خانه به دوش زندگی می کرد.

 

شرفخانی در ادامه افزود: علل عمده این مهاجرت به کشورمان این بود که ایران در آن زمان کشور امنی بود و خطری ذریه ی ائمه معصومین(ع) را تهدید نمیکرد چرا که ایرانیان جزو اولین کسانی بودند که به دین مبین اسلام گرویدند و محبت و علاقه فراوان مردم ایران به سادات و ذریه ی ائمه اطهار(ع) دلیل دیگری می باشد

وی یکی دیگر از سیر حضور امامزادگان در ایران را “دعوت” نامید و گفت : بعد از هجرت علی بن موسی الرضا (ع) به ایران جهت نشر فرهنگ تشیع و ایجاد فضای تبلیغی در ایران از برادران و خواهران و ذریه ی اهل بیت عصمت و طهارت دعوت نمود تا با کاروانهایی وارد ایران شود. بع عنوان مثال حضرت شاهچراغ(ع) با 700 نفر و حضرت معصومه(س) با 300 نفر بصورت کاروان در ایران حضور پیدا کردند و فعالیت تبلیغی و نشر ولایت مداری را عهده دار بودند.

شرفخانی در ادامه یکی از علل دیگر را محبت مردم به خاندان اهل بیت بیان نمود و گفت: هجرت ذریه ائمه معصومین و دعوت ایرانیان از آن بزرگواران باعث گسترش حکومتهای علوی و شیعی در ایران شد بعنوان نمونه در طبرستان در آن زمان حکومت شیعی شکل گرفت و این دلیل دیگری برای حضور گسترده امامزادگان در ایران شد.(مازندران)

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در ادامه سوال مجری برنامه مبنب بر اینکه وظیفه ما در قبال امامزادگان و تکریم این بزرگواران چگونه است گفت: امامزادگان حق حیات بر ما دارند. اگر امروز ما شیعه هستیم و سر سفره قرآن و اهل بیت (ع) نشسته ایم به جهت حضور امامزادگان است و امروز ما وظیفه داریم در این قبال ادای دین کنیم و فلسفه زیارت هم اینگونه است که خودمان را با این بزرگواران مقایسه کنیم و اخلاق و رفتار و منشمان را همسو با اهل بیت(ع) و خاندان ایشان قرار دهیم.

شرفخانی در پایان بیان داشت: حضور امامزادگان عظیم الشان به کشورمان یک هدیه الهی بود و ما باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه