جلسات تفسیر قرآن همزمان با ماه رمضان در ۱۲۰۰ امامزاده

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان در 2100 امامزاده و بقعه متبرکه کشور در حال اجراست،گفت: در 1200 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با حضور مفسران و خطبا، جلسه تفسیر قرآن برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی اظهارداشت : طرح ضیافت الهی با هدف تقویت باورها ، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی و قرآنی در جامعه بویژه پیرامون امامزادگان برگزار می شود که امید است با اجرای این برنامه ها ، فضای انس با قرآن و سطح پاسخ گویی به مسائل دینی و شرعی مردم در امامزادگان ارتقا یابد .

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح اجرای امینانه نیات واقفان است ، افزود : برخی از موقوفات با نیت اطعام روزه داران ، برنامه های قرآنی ، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) ، برنامه های شب قدر و … وقف شده اند که برای اجرای این نیات طرح «ضیافت الهی» را در 2100 امامزاده و بقعه متبرکه در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سرفصل های اصلی طرح «ضیافت الهی» افزود : حضور روحانیون در امامزادگان از سرفصل های این طرح است که در این زمینه چهار هزار مبلغ از حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه استان ها در این طرح مشارکت دارند و سخنرانی ، گفتمان های دینی ، پاسخ گویی به سوالات شرعی و حضور در خیمه های معرفت را مدیریت می کنند. وی ادامه داد: خیمه های معرفت امسال در 326 امامزاده با بخش هایی نظیر ؛ بخش کودک و نوجوان ، مشاوره تربیت فرزندان ، مشاوره خانواده ، تبلیغ چند رسانه ای ، ایستگاه همه واقف باشیم و پاسخ به سوالات شرعی برپا شده است.

حجت الاسلام شرفخانی با اعلام اینکه در 1200 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با حضور مفسران و خطبا ، جلسه تفسیر قرآن برگزار می شود، گفت : بصورت ویژه امسال در طرح «ضیافت الهی» ، تفسیر سوره حجرات پیش بینی شده است که دارای موضوعات سبک زندگی دینی است و برای این موضوع کتابی نیز چاپ شده است. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : گفتمان های دینی و حلقه های معرفت برنامه دیگری است که در قالب این طرح در امامزادگان برگزار می شود که جلسه پرسش و پاسخ با حضور روحانیون و کارشناسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه